Tuesday, August 12, 2008

~ Ramadhan Datang Lagi...



yahoooo.....x lama lagi Ramadhan menjelang tiba...sape2 yg x ganti pose tahun lepas sila ganti erk...pestu bleh p terawih...dulu2 bleh lah...masa anak dara rajin ler nak p...tp ada dua hajat sebenarnye...nk terawih ngan nk tgk pakwe..ala..dulu2 kan...hiks...teruks ok..hahaha
masa ni lah bleh dapat pahala lebih kan...hehehehe
lepas tu nak raya dahhh...dulu2 lom kawen zaman hingus2 an dulu bukan main suke lagi bile nak raya kan...melompat2 lagi...mana tak nye dapat baju baru, kasut baru, underwear pon baru..hiks...lepas tu dapat duit raya kan....seronok!!..yer lah..masa budak2 mana pikir psl nk kuar duit ni...bagi derang sume free kan...setahun sekali katenye...maka semua serba baru..nak2 saya ni ha...baju kalau x lebih 2 pasang x sah..kadang2 sampai 4 pasang...yelaa..lom kerja..mak blikan, kakak blikan, abag blikan...hehehe...
tapi bile dah kerja nak2 dah kawen dan ada anak...bile time nk raya ni lah rase2 nye byk guna duit..mana taknye nak kene renew road tax ngan insurans....tu yg pening tuh..dah berapa kali raya mesti road tax mati..adusss....tp kali ni x per kot..sbb blu claim balik kan...harus lepas bayar road tax kene cepat2 p claims..hahaha....
tapi bagi ku ttp sengkek..x pelah..pakai mana yg ada..dan mana yg mampu jer lah...janji anak aku berbaju...biar lah mak pak dia x beraya sakan...janji anak nye happy...seb baik masa besday Qaisz tuh ade org bagi hadiah baju2...hahaa..dah aku simpan dlm almari nk buat raya...kekekeke...kasut raya pon dah ada...so nantu cuma carikan baju melayu, stokin ngan baju tuk malam jerk....
untuk saya lak kain ela dah anta p tailor..4 pasang..upah nye dekat RM200 gak ler..tudung blom beli, kasut, hand bag lagi..haaaihhhh..kene cr hat murah2 jer lew...kuih raya lak maybe ad ebuat ade yg beli...x tau lg...baju hubby lak nnt p cari baju melayu dah siap je...sebelom2 ni baju melayu hubby p tempah..tp tahun ni x larat nk hantar kedai...baik beli dah siap jek...murah skit...pestu tinggal cari baju kemeja / t-shirt ngan suar...
hajat nak beli kan katil, almari baju Qaisz nampaknye kene pikir sedalam yg mungkin...hahaha...rasa2 nye lepas raya kot...x pon tahun depan ke...aduiiis...erkk..x baik ngeluh2 kan...harus bersyukur dengan apa yg ada...ni pon dah memadai dah kan....hiks......
membebel lak aku hari ni....ok lah...saje je nk citer psl ni.....ok daaaaa..........

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...