Friday, July 24, 2009

Kisah Cinta Fiezzamy 3 (Dating lepas solat terawikh)

Kite bertemu lagi di Rancangan Kisah Cinta Fiezzamy...lalalalaaaaaaaaaa...
hiks...memandangkan ada yg tertanya2 kisah selanjutnya..maka saya pon akan ceritan kisah2 cintaku ini...klu tak de yang tanya memang tak kan ku sambung..penat tau nak ingat2 kan balik ni..hehehe..tapi aku suke je nk ingat2 kisah cinta monyet ni..wekeke..

Nak citer masa bulan puasa ni..tak ingat tahun bila..tapi mgm time skolah lagi lah...
Aku ngan kazen aku si Emy tu akan pergi masjid sebab nak solat terawikh...tapi biasak le kan..
amik 8 rakaat je... g masjid pon naik basikal...habis je solat terawikh tu, ktorang nk terus balik ler kan...sampai je kat satu tempat ni tetiba ade orang panggil saya...seram pon ada time tu..
mau taknye..dah ler tempat tu cam gelap sikit...sape lak yang panggil time tu kan..
oh!! rupa2nye abang angkatku yang panggil..hehe..memula tu tye kazen aku ler kan..nak pergi ke tak..sebab aku ni takut kang klu orang nampak...hehhee..pk yg negetip je masa tuh..
Emy tu cakap tak yah..balik umah je..tapi aku kesiankan En Cerpelai..pergi ler kejap kt bawah pokok..tarik tangan si Emy tuh..tengah dok borak2 kan...tetiba dengar satu bunyik motor..
macam kenal je bunyik motor tu...rupa2nya mak En Cerpelai ngan adik pompuan dia..
ntah camane mak En Cerpelai bleh nampak ktorang..apa lagiiiiiiii...menjerit ler emak mertuaku itu...

Emak En Cerpelai : woiiiiii...............!!!!! balikkkkkkkkkkkkkkk!!!!

Nak tau apa jadi lepas tu???

Aku terus balik cam tu je tinggal kan EN Cerpelai sebab da ketakutan sangat..
Terus aku kayuh basikal laju2 cam kartun "cali caplin"...
Hampir2 eksiden tau nak kene langgar ngan lori....seb baik tak jadi pape...
Lepas tu sampai kt umah kazen saya tuh, terus menyorok kat bawah pokok jambu....
yelaaa..mana tau mak En Cerpelai kejar ke apa kan...
dan2 plak time tengah nyorok tu dengar bunyik motor yang sama..adoiii...
apa lagi...jadi patung ler aku ngan kazen aku...dalam kepala otak da pikir memacam...
matiiilaaa kan kalau bapak aku yang tau..yelaa..nk g terawikh ke nak dating kannn...hiks..
ktorang tggu je bunyik motor tu lalu depan ktorang...bile sampai je, skali tengok...


fuhhhh.....orang lain daaaa..legaaaaaaaaaaaa....
haha...masa tu da kene marah ngan kazen aku da..

"ko lah..yg g dating kt bawah pokok tu nape??..aku cakap jangan pergi ko nak jugak pergi"

aku jawab "yelaaa...mana aku tau nak jadi cam ni..ko hengat ari2 ke aku jumpa..ni ler 1st time nk jumpa tau.."

kazen aku nyampuk "ko cam tak tau je mak dia tu garang...carik nahas je lah kau ni!!"

aku da tak tau nk jawab apa...ni je aku jawab kt dia "ok lah wei..aku nak balik umah aku ni...penat wei kayuh basikal cam tak cukup kaki jek...esok jumpa lagi"


hahaha....cintan monyet mmg cm tu kan..jumpa kat bawah pokok...
mau tak mak En Cerpelai menjerit....klu da nampak anaknye ngan 2 orang anak dara kt bawah pokok time bulan puasa..malam lak tuh..apa lagiiiii...memang nak kene lah tu kannn..
yelaa..takut kang jiran2 nampak...kang tak pasal2 umur belasan tahun da kene kawen kang...hiksss...

aku tak tau lepas tu En Cerpelai g mana masa aku cabut lari tuhhhh...rasa2 dia pon blah gak kot..tak pon g jumpa kawan2nya...


bersambung di lain entry.....

Thursday, July 23, 2009

Kisah Cinta Fiezzamy 2 (Boidata & Abang angkat)

Korang nak tau ke kisah selanjutnya??
hehe..tak habis di situ jek ye.. kad raya yang di balas oleh En Cerpelai tu di balas balik dari saya..
tapi sekeping surat la..bukan sekeping kad..
surat ni kalau diingat2 balik memang kelako ler...En Cerpelai masih simpan segal surat menyurat dari saya...hehehe..tak caya?? tu nanti saya snap gambo surat2 tu erk...
Surat pertama yang saya bagi kat EN Cerpelai adalah surat nak mintak jadik adik angkat kepada En Cerpelai dan disertai dengan My Biodata (hahaha...tak bleh bla ler wei) redface..
yang ni pon pass surat masa saya kt motor dan EnCepelai kat atas basikal..hehehe...

Memula ingat takde respons dari sidia..tapi tunggu punya tunggu akhirnya surat saya pon terbalas jugak dari sidia..yang saya ingat En Cerpelai byk buat lawak kt surat tu...
ada ke dia suruh saya panggil dia Doremon..sebab apa tau..kt surat saya tu, saya ada tanya dia nak panggil nama dia apa kan..sebab panjang benau...(tak sedar nama aku pon panjang tuh)...
tu yang diabalas suruh panggil Doremon.terkekek2 saya baca surat tu..
Dan "tawaran" saya tuk jadi adik angkat telah pon berjaya...kehkeh...
benornye masa tu aku da gatal sangat nak mintak kapel..tapi agak2 le kan...baru kenal da nk mintak kapel..lagi pon saya kan pompuan..malu beb...ye..aku ngaku yang aku gatal time tuu...hahaha

Dan bermulalah agenda adik angkat dan abang angkat...telepon menalipon tu kurang sikit...
sebab mak EN Cerpelai adalah amat garang ketika itu..takot woooo..

Masa ujung tahun tu dapat berita dari En Cerpelai yang dia nak pindah skolah..sebab dapat tawaran ke skolah teknik shah alam..sedih sangat ler masa tu sebab konon2 cam sepasang kekasih yang akan berjauhan ler...sebelum tu beranikan diri nak jumpa En Cerpelai kat Kedai Nen (kedai cik eton skang).. dekat je dari umah saya..Nen tu kawan ngan saya....so, saya tumpang kedia dia tuk balut hadiah yang akan saya bagi kat En Cerpelai..
Nak tahu saya bagi apa??... haha..saya bagi Buku Latihan subjek apa ntah..tak hengat..
masa tu malu2 kucing...kucing pon naik menyampah tengok aku...hahaha...

Bila dah berjauhan ni, da jarang jumpa...nk calling2 jauh sekali...hehe..ada lah sekali sekala En Cerpalai call saya....dan bila cuti semester baru nampak batang idung...
Ada satu masa tuh En Cerpelai ada call saya...dia g tau saya yang adik angkatnye yang lain minat kat dia..dan budak tu bagi surat cintan sampai depan umah lagi..surat nk mintak jadi pakwe..hahaha....En Cerpelai mintak pendapat saya masa tu...saya cakap suka hati ler kan...watpe nak kene tanya saya..dan keputusannya En Cerpelai reject pompuan tu..sebab dia anggap cam adik je tak lebih dari tuh...(masa tu dah lonjat2 keriangan)..
See?? En Cerpelai ramai peminat tau..termasuk lah kawan skolah saya...ada beberapa orang datang jumpa saya masa kt kelas..kawan saya tu tye saya cam ni..

Kawan H : Fieza...ada orang nak jumpa ko jap lagi..
Saya : Siapa??
Kawan H : budak kelas aku..si M ngan N..
Saya : ok..

Tak lama lepas tu kawan H ni pon datang bawak si M ngan N..

Kawan M: fieza, ko kenal Yusman erk?
SAya : Kenal lah..kenapa??
Kawan M : ko ngan dia ada pape ke??
Saya : Dia tu abang angkat aku je lah..kenapa?
Kawan M: tak lah..aku nak tau jek... ok lah erk..

Lepas tu derang pon blah cam tu jek..kawan si N tu cuma menjadi pendengar setia..hahaha...
Siasat punya siasat, derang ni minat ngan EN Cerpelai...huhuhu...


Bersambung lah ye..sebab aku nak flashback balik citer2 lama nih...kehkeh..

Tuesday, July 21, 2009

Kisah Cinta Fiezzamy 1 (Kad Raya Punya Pasal)

Tajok entry tak bleh blah wei..jiwang gilerr..kahkah
tapi acik pedulik haper..blog aiii kan..so aii punya suko lah nk citer pasal apa pon...

Tengok blog orang len ada kisah cintan cintun ngan pakwe, tunang, suami..hehee
acik pon terasa cam nk buat gak entry pasal ni...
ok..jom layan KISAH CINTA FIEZZAMY

Camane nk start ye...
ok..Mula2 saya kenal ngan En Cerpelai ni masa saya form 2 lagi..kecik2 da gatal erk..hihi
masa tuh, kazen saya ni sekelas ngan adik EN Cerpelai..kejadian adalah pada bulan puasa di rumah saya..nama kazen saya tuh Emy...

Emy : dik... (sedara n kazen2 saya panggil saya adik tau..kecik besar tua muda pon derang panggil saya adik..sebab tu saya awet muda..kahkah) aku nak tulis kad raya ler..nak bagi kawan2 aku...ko tolong aku ye!!
Saya : tolong apa?? tolong tengok bleh ler..hehe
Emy : ala..temankan aku jerk..aku buat kt umah ko..
Saya : ok!!..tp ngan satu syarat..ko kasi free 1 kad raya kt aku..
EMy : ok!!
Masa ni dia tengah tulis kad raya kt adik En Cerpelai tau..
Saya : wei...kawan ko ni ada abang kan??
EMy : a'ah..abang dia Yusman gak namanya..tapi Yusman apa ntah tah tau ler..
Saya : hehehe..aku nk bagi abang dia kad raya lah..kang ko pass kat adik dia erk..
Emy : ko nak kenal ngan abang dia ke?
Saya : Eh..tak lah..saje je nk bagi kad raya..tak tau nk bagi sape.. (cover wei..kehkeh)

lepas tu esoknye kazen saya ni pun bagilah kad raya kt adik EN Cerpelai..
sekali ngan kad raya saya tuh...
En Cerpelai masa tu tak kenal saya tau..almaklumler daku kan anak dara yang tak glamer ketika itu...gadis kampung katakan..mana En Cerpelai nak kenal..hahahaha..
puas ler adik en cerpelai terangkan siapa saya ni..
untuk tidak menghampakan perasaan saya, en cerpelai pon balas kad raya saya..
kee....dekat kat raya tu saya ada tulis ni kot

***********

***********

**********


**********



**********

"Pecah kaca, pecah gelas
sudah baca harap balas."

hahahha...dah aku yang tulis cm tu, terpaksa lah en cerpelai membalasnya...hiks..

masa ni saya lupe lah (aku ni kejap tulis saya..kejap2 kang aku..yang mana satu ntah nk guna..janji korang bleh baca..hehe) camane EN Cerpelai balas kad tu..
rasanya masa tu saya tgk round2 naik motor ngan kazen saya pestu terserempak ngan En Cerpelai..dia nek basikal tua je masa tuh...pestu terus bagi kt saya..

dalam hati masa tuh punya lah happy sebab dapat kad raya dari seorang jejaka..kehkehkeh..
hidung da kembang kuncup time tuh....rasa nk melonjat jek..tapi seperti biasa...orang pompuan ni pon ada egonya jugak kan...saya kontrol lor atas kehappyan saya masa tuh..kekekeke...



BERSAMBUNG.........................
ceh..nak bersambung2 bagai..ko hengat ko tu siapa?? artis??

tak pe laaaa kannn..
korang suka kan baca2 citer cam ni...hehehe

Monday, July 20, 2009

Aktiviti kami di hari Jumaat, Sabtu Dan Ahad

Oleh kerana dek kebizian ngan keje2 opis, maka aku combine skali aktiviti aku dari Hari Jumaat Sabtu ngan ahad..bleh kan??? Pedulik laaa...kehkeh..

Hari Jumaat
Balik keje terus amik MOTHER IN LAW (MIL) kat tempat kije dia...sebab adik ipau a.k.a angah a.k.a isam ada meeting katanya..citer pasal adik ipau ni, dia skang pon udah ada blog ye..terkena virus dari abang sulong ngan kak ipau nye lah ni..kahkah
Macam biasa ler klu dah aku pegang enpon kan...apa lagi...snap muke sendiri lah..hahaha...
sebab hari Jumaat tu aku ngan En Cerpelai sedondon..pakai baju kaler biru..baju masa hantaran kawen 4 taon yang lepas..hahaha





MIL habis keje kul 5.00pm...sejam dia tunggu kat depan kilang..hehee..ktorang smpi dah kul 6.00 pm...pestu terus hantar MIL kat kedai sebab MIL nak beli ikan..MIL suruh turunkan kat kedai je sebab adik ipau masa tu da nak sampai dah pon..so MIL balik skali ngan adik ipau ler..
Malam plak bawak Qaisz jumpa neneknya...biasa la..Jumaat malam sabtu memang slalu ktorang balik umah mertua...hehee...hubby belikan nasi lemak 6 bungkus tuk makan kt sana..time berduit je lah datang bawak buah tangan..time tak berduit ktorang datang bawak buah ..... adehhh...terlucah lak..cisss!!

Lepak sana smpi dekat kul 11.00 malam..lepas tu ktorang pon balik umah sebab da ngantok giler..


Hari Sabtu
Emak ajak aku pergi umah Kak Ita..da lama tak pergi sana katanya..aku pon bawak mak n Qaisz merempit naik moto...masa ni anak sedara mak aku pon ada kt situ gak..ngan cucunya skali..aku geram ngan cucu dia ni...habis dah kucubit pipinya..hehehe
Dah puas berborak, ktorang balik ler apa lagi..lagi pon Qaisz da nangis2 ajak balik sebab ibunya pandai sangat tak bawak susu dia..fadan muke haku!!



Korang geram tak???hehee
Dekat kul 2.00 petang hubyb pon balik..lepas tu hubby ajak pergi Giant sebab nak beli suar kije...dah bape minggu asik pakai suar jin je..kesian jin tu sampai tak de suar nak pakai..
mana kt dalam kereta pon tangan aku gatal nak snap muka aku lagi..hahaha...
hubby sampai geleng kepala...nak buat camane dah hobbyku ini suker bergambaran...wekeke..
Qaisz lak dah lena tidur..masuk giant pon dia masih tidur lagi..hehehe..rembar suar kije hubby, rembat suar pendek 2 helai ngan beli botol susu Qaisz...pestu terus balik..




Kul 8.00 malam lak ajak hubby pergi pasar malam...bleh lak dalam kete hubby cakap cam ni:-

"Ingat nak ajak g umah Kak ina malam ni"

Aku jawab
"Laaa..nape tak cakap dari tadi...jom ler"..
terus cakap jom sebab aku tahu nak tunggu En Cerpelai offer g memane memang agak payah..alang2 dia da ajak tu jangan nak banyak cakap...ikut sajaaa...hehe..

Apalagi aku pon da lama tak g umah kakak aku tu..bukan jauh pon..kat Kg Labohan Dagang, Banting jek...hehee...lepas habi beli makanan kat pasar terus singgah umah kak ita..ajak niece aku..tapi hampeh memasing tak nak ikut...
Balik umah ajak mak ngan abah..derang pon tak nak ikut gak..aku terus kemas bag baju sumer..pestu terus zaasssss ke umah kak ina...sampai sana da kul 10.00 malam.

Tido semalam je kat sana pestu pepagi kul10.00 am dah balik umah dah...hehe..sebab hubby nak siapkan keje dia...hiks..kak ina siap suruh bawak balik buah pulasan lagi...syedappp...balik je umah basuh baju, kemas bilik sumer...
Itu lah dia aktiviti aku semalam...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...