Thursday, April 30, 2009

Tag Dari Syana...tentang blog katanya,...

1. nyatakan usia blog anda (bg la tarikh yg specific)


8 Julai 2008 ...baru 9 bulan..jap lagi bersalin ler..hahaha



2. terangkan kenapa anda berblogging..(kalu ada cite disebalik kisah anda mula berbloging nie pun..citekan jer..)


asik baca blog orang je kan sebelum ni..tingin gak nk ada blog sendiri..nak tau camae happynye berblog...mmg happy dapat ramai kawan2...



3. nyatakan blog pertama yg anda bace (kalu masih ingat)


tak ingat ler..tapi rasa2 blog pertama adalah blog Kak VP..Viruspadu blogspot




4. letakkan n3 pertama dlm blog anda..(means ur 1st entry la)

~Salam Perkenalan~

biggrinAssalammualaikum biggrin

mrgreen Hehehehe...ni ler pertama kali wat blog sendiri...rasenye x der pape yg nk di ceritakan kat sini...

sesaja wat blog ni sbb selama ni asik tgk blog kengkawan jerk...da lama nk wat tp x der masa...ari ni bos x der..bleh ler wat blog ni...ekekekke....

biggrin Ok ler..meh sini saya cerita pasal diri dan keluargaku..ekekeke...saya ni da kawen ngan pilihan hatiku ler..nama beliau ialah En. Yusman Fazzamy B. yusof pada 05/06/2005....agak lama jugakler kami menuggu utk mendapatkan cahaya mata..lebey kurang setahun stengah baru kami dikurniakan cahaya mata..Alhamdulillah bersyukur sgt....

wink Permata hatiku ini dilahirkan pada 11/08/2007...anak lelaki dan namanye ialah Azwar Qaiszar...skang ni pon dia dah nak masuk 7 bln..tersangatlah comel...da pandai meniarap..da pondai joget da...dan lagi satu dia da tau kalau ibu dia nk kuar..mesti nangis nk ikut....sangat suke bermain ngan ayahnye...muke pon sejibik mcm ayahnye....hehehhe..anak bapa...hahahaha....apa??..plan nk tambah anak??...ermmm..rasenye lambat lagi kot...sebab nk tggu my hero ni besar...bukan per masalah ekonomi pon salah satu sbb gak...InsyaAllah klu rezeki kami bertambah maka teringin jugak ler nk peknen cam dulu...rase rindu lak saat2 mengandung nih..ekekek....tp bukan dalam masa terdekat ye..hehehe

Lagi apa nk cerita erk ..ermmm...rasenye tu jer lah wat masa ni...daaaa...mrgreen


5. huraikan entry tersebut (cite la sikit knp tulis entry tu)kenapa tulis entry tu?
permulaan ler..kenalkan diri n family kat korang..hahhaa




6. letakkan satu pic yg anda paling suka dlm blog anda.






7. harapan anda
harapan saya supaya saya kekal berblogging smpi ketua..haha..x kisah ler ade org nk baca ke tak...bleh gak buat kenangan kan...


8. pas tag nie pada sape yg anda nk

- ijanlagie
- kak mala lagie
- cerpelaisuamikulagie
- kakezalagie

Award dari Syana

Hari ni kalau boleh nak bayo segala utang tag ngan award...hahahaha..saya cuba yekk...
Dapat award dari syanakusayang...mekasih ye..


time kasih banyak2...

sape2 yg lom dapat award ni silalah amikye...
acik ketinggalan keretapi ni..
nak kejor yang lain lak...daaaa

Si Syanataukebag Tag Si Fiezataukekain..hahahha

Tag yang baru saya jawab dulu ye..yang lama jap lagi nak buat..(aku rasa dari ari tu aku cakap nk buat)...hihi

A. Snap the picture of both inner and outer of your purse

Gambo luar...

Gambo belah dalam laks...



B. Introduce your purse brand, price & where you buy
- Brand Pierre Cardin...harga tak ingat ler..ni beli masa nak kawen 4 tahun yang lepas...beli kat Giant jek..dah tukar purse lain tp yang jugak yg bertahan...beli hat lain kajap benor jahanam...

Syanataukebagnantinakrayakangjanganlupacarikkanakupursemorahanyek!!!!




C. Take out whatever its inside your purse


Segala bagai kad..kad Jusco, kad Aeon. bonuslik, kad bank, kad pengenalan...
Kad raya je tak derk...hihihi

Kad nikah, gambo abah saya, gambo kenangan kt ALam sentral (teman hubby..ada lawan jamming)... pestu kad kuning spital Klang..Qaisz punya...

Duit yang da dikepilkan tu duit nk bayo utang...tengah tu duit syiling ngan duit banje..

D. Tagged other 7 persons
- ijansepupuku
-kakmalayangranggi
-kakezayangcun
-cikhelenasiadikipausyana
-cerpelaisisuamiku

lagi sape2 nk buat tu buat ler...

Wednesday, April 29, 2009

Dah sampai..

Barang yang ditunggu2 dah sampai juga akhirnya...
apa barang tuh??
moh tengok...

yang pertama adalah kain ela yg dibeli dari kedai saya
http://bazar-ria.blogspot.com/



Align CenterKain ela yang dibeli oleh Kak Eza..time kasih ye..
kang kite jumpaaa....




Kain adik ipo...




Kain Mak mertua








Yang kedua...saya beli tudung dari Kedai Kak Ai
murah2 tudung kak ai ni..siyess..giler murah...lembut je tau..x sabo nak pakai..
saya beli ye kak!!

meh korang beli tudung kat sini
http://kedai-ai.blogspot.com/

tapi gambo tudung tak memuaskan..saya x reti nak amik gambo tudung ni lagu mana...korang g tgk sendiri kat kedai kak ai ye...



Selendang Ekin Mawi..pepandai aku tambah ayat..hiks

Credit to Kak Ai..kak ai..saya pinjam gambo tau..
saya beli ye kak....
mekasihh!!


Tuesday, April 28, 2009

Hari Ahad yg mengenyangkan...

Ni adalah entry basi ye kawan2...hari selasa baru nk update...kebizian melanda diriku ini...
terkejar sana sini..hihihi....
hari Ahad kul 12.00 dah gerak g umah orang kawen kt sblah umah jek...penganten pon lom sanding...tengah makan tu dok pikir apa nak bagi anak aku makan ni..semua pedas2 belaka..kuih muih x der lah tuh..last2 bg dia minum air sirap..die leh cakap "ermm...sedapnye"...hiks...
sebab kesiankan Qaisz, saya suapkan nasi minyak sikit...tp dia banyak minum dari makan..
x smpi bape minit dah sibuk ajak balik...Qaisz skang cm ni ler..dia cepat bosan kt satu tempat..kompom ajak balik...klu buat dek je kan Qaisz akan jerit "jom balikkkkkkk!!!"...hahhaa...
tapi ibu dia ni terel..sebelum dia jerit saya cepat2 bangun...hiks..
dah setel salam kaup ngan mak panten terus gerak ke Sijangkang lak..abang ipo si ijan kawen...
terkejut ktorang..lom kul 1.00pm tapi nmpk panten tgh makan beradap..hihih..
awal giler... kt sana x makan pon..sbb da kenyang..saya makan cendul , minum air ngan makan kek coklat..Si Qaisz smpi 3-4 ketul kek dia makan..join Kak Eza skali..smpi da tggl separu kek tuh..hahaha..Kak Eza ler ni..makan tak hengat!!..wakakaa
Lepas tu kami gerak ke rumah mak ijan..nak tengok nenek...erm..nenek dah tua sangat..
dah x kenal anak cucu...tapi yg best nenek bleh cakap bahasa India ngan ktorang...dulu2 masa muda mmg nenek tau bahasa India...hiks..

hahhaa...tetiba idea nk tulis mati disini sahaja...tak tau nk taip apa..layan gambo ye!!

Selamat Penganten Baru buat Masrol & Pasangan
serta
Zakiah & Pasangan
semoga berkekalan hingga ke akhir hayat


Intro dulu..Tuan umah..hiks


Kami...



kak eza...dia cakap masa ni dia rasa dia cantek sangat..siap suruh saya update blog cepat2..
ampun...



Kak Eza lagi....

Si Ijan...


Ibu n Qaisz

hehe..nak tau tak..masa ni kan..kekza suruh saya halang dia..sabo jelah..


Masrol & Linda (tul ke??)..x ingat nama pompuannye..




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...