Monday, January 24, 2011

Kek Pelangi laa pulakkk

Selamat pagi semua...

Nak citer nih...Hari Sabtu kelmarin mood rajin datang. Ni pon disebabkan kazen aku citer pasal dia buat kek pelangi dengan resepi yang senang-senang belaka. Pejam mata pon leh siap (ok aku tipu..hehe)

Sebelum ni aku buat puding pelangi..kali ni buat kek pelangi pulakk....hehe

Kek ni sedap giler ok. 2 hari je kek sudah habis di balun. Lagi2 anak aku tu haa.. kejap2 "ibu, nak kek lagi..nak 4 (sambil tunjuk jari dia tanda dia nak 4 potongi kek)

Boleh laa aku buatkan kek ni masa mak mertua buat kenduri nanti..hehehe

Lobang2 skit laa..terlebih masak kot ni..

Cantik tak?? Ingat nak bubuh warne biru..mak aku tak bagi plak..hiks


Paling suke tang tepi2 nye tu..kerak2 dia..sangat sedap..wekee

Thanks to ijan sebab kongsi resepi yang mudah bangat nih..(aku memang suke resepi senang dan menjimatkan kos nih wei..hehehe)


Ni dia resepinya..(jan, aku share resepinya ek)

150 gm majerin
135 gm gula
150 gm tepung naik sendiri
3 biji telor
sedikit esen vanilla
3 warna ikut suka

pukul majerin ngan gula sampai kembang...
masukkan telor sedikit demi sedikit
kemudian masukkan esen vanila
masukkan tepung

bahagikan 3 warna
lepas bahagikan tu, korang tau nk buat camane kan..selang2 ngan sudu makan
(aku amik 2 sudu merah, pestu 2 sudu hijau..wat cam tu laa..smpi habis)

bakar suhu 180 darjah 30-40 minit

2 comments:

ini blog ayin! said...

rajinnyer..leh amik kelas masakkn ngn kak fieza ni...heeee

CikSiti said...

terime kasih resipinye yek...ujung minggu ni nak cube buat lah....hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...