Tuesday, December 22, 2009

Trip to Perak

Hari Jumaat lepas bermulalah pengembaraan kami sekeluarga ke Perak...tak lalu highway tau..
kitorang lalu jalan dalam...mencabar sungguh...lama gilew duk dalam kereta..seb baik tak jem..cuma banyak sangat lampu isyarat...tapi best sebab bleh dapat tgk sawah padi...
sejuk je mata memandang...hehe..gerak kul 9.30 pagi..sampai Teluk Batik dalam kul 2.00 petang...

Sebelum tu hat org lelaki g masjid dulu nk solat Jumaat..hat pompuan dok tggu kat kereta...
pestu baru lah carik pantai....aku tak mandi pon..takut beb tgk pantai dia..baru jalan berapa langkah je air da smpi paras pinggang..Qaisz pon takut nk mandi...sebab Qaisz suke tempat yg x der ombak..hahaha...cam Pantai Bagan lalang tu ok kot...sebab pantai dia mendatar...Qaisz cuma main pasir jek...asal g pantai mesti mintak pelampung..bleh lak ada pelampung Ultraman...adoiiii...

Dah mandi2 semua terus naik atas..sbb musim ujan kan skang ni...pestu terus gerak ke Batu Gajah...yang pelik kitorang bleh sesat kat dalam kawasan umah abang aku tuh...dok pusing2 carik umah tak jumpa...2 kali jumpa tempat yg sama..scary woooo...sbb dah senja...jumpa jalan mati pon adooo...tepon abang aku suruh dia amik..hehee..

Elok je sampai umah Qaisz dok melalak2..jerit2..dia cakap apa tau.."Tak nak umah Pak Ngah ni..ni bukan..ni tak best".. (Angah..nampak sangat Qaisz rindukan ko Ngah) wahhh...aku risau je klu abang aku dengar...kecik lak hati dia..sepanjang dia nangis tu aku duk kat luar..basuhkan muka dia..pestu abang aku amikkan mainan kereta..baru lah dia diam skit..

Sebab dia rapat ngan Pak Ngah belah en Cerpelai je..iaitu adik en cerpelai laaa...dia dok konpius skit laaa..tp dia takut skit ngan Pak ngah belah aku..huhuhu...seb baik laa dia cuma nangis time tu jek..lepas tu dia ok je main ngan kazen2 dia...sudahnye pukul 1 pagi baru dia tdo..sebab masa makan malam tu derang hidang kopi 'o'.. aku melantak smpi 3 cawan..si Qaisz 1/2 cawan...memasing mata dok terkebil2 jek..Qaisz lak asik main je tak reti nak tdo..mulut dia diam je..tapi dok ke hulur..dok kehilir...hehehhe

Kitorang balik Klang sabtu petang..dalam kul 4.00 cam tu laa...sebab abang ipar aku nak cepat..dia kerja malam..pestu ada la beberapa sebab yg x bleh nak aku ceritakan kat sini..hehehe
aku ngan anak buah dok monyokk jek..sbb plan habis musnah...patut ktorang balik hari ahad...
sbb ahad tu nak jalan2 lagi..tp takde la nampaknye..

Balik umah terus plan wat family day bulan 5 tahun depan..tempat masih tak tau lagi..hahaha
balas dendam ni wei...

Salah satunya plan nk suprise kan besday2 bulan 12 ni...terutaman En Cerpelai , mak aku, kakak aku ngan anak buah aku...tapi semua tak jadi....penat je plan ngan anak buah aku yg lagi sorang ni...haihhh...

Layan gambar jom...mood rajin datang..maka aku pon edit lew gambo skit2..hehehe



Suka lak tengok gambo nie













Pergi perak pon ada tujuan gak...sebab abang aku wat kenduri anak dia sunat ngan khatam Quran..tapi gambo tak banyak laa..ni je yg adooo..hehehe




Ok...tamat..hehe..dah ponat nk update ni...

Thursday, December 17, 2009

Terima Kasih Nuffnang

Akhirnya chq yang ditunggu2 sampai jugak kat umah aku hari ahad lepas..
Aku cash kan da lama..dalam 2 bulan lepas..hiks..tengah2 kering ni kan tetiba dapat duit lak..huhuhuhu...

Tak la banyak mana pon..tapi sapa nk bagi RM60 ni kan...bleh buat soping baju kerja..wakaka..

Terima kasih ye NUFFNANG dan terima kasih kepada kawan2 yg sudi klik iklan tuh...

ni 1st time aku dapat dari NUFFNANG ni...hehhee..

Nak bank in ptg ni...jadilaaa..ni hasil setahun aku berblog..hehehe...

Wednesday, December 16, 2009

Jom pergi Zoo...

Hari Ahad lepas ayah mertua ajak pergi Zoo..dia nak bawak cucu dia tengok binatang2 kat sana..
Memandangkan keadaan Qaisz pon cergas semacam jekkk..kitorang pon on je laaa...hehe
Pergi 2 kereta je...aku bawak anak dara 2 orang..hehe..adik ipar ngan kawan dia...

Bukan main suka lagi Qaisz bila dapat tgk binatang2 tuh..hehehe

Baru sampi je ni...ayah yang belanja tiket nak masuk Zoo ni..hehee


Hubby n Qaisz..asik berdukung je Qaisz ni..hehehe


Mak mertua yg bertudung pink, adik ipar yang berbaju kelabu hitam, bakal biras yg bertudung hitam dan yg baju kotak2 ni kawan kepada adik ipar...

Mak mertua kesayangan di apit oleh menantu2 kesayangan..hahahaha....

Ni ikan ye kawan2..tp tak tau apa nama dia..

Hubby ngan Qaisz tgh tgk ikan..

Adik ipar kesayangan diapit oleh kakak2 ipar kesayangan..kekeke

Burung apa ntah..hehe


Suka tgk gambar ni..cam pakai camera mahal jek..hahaha


Dah tentulah bukan aku yg snap..
En cerpelai yg snap..sesambil berangan tgh guna DSLR...

Datuk kura2 ke ni??
besar betoll..

Crocodile Hunter...

Zirafah....comel kan..hehe

Gajah tengah makan tebu...
Nampak tak kt belah tepiii skali Qaisz ngan atok dia..
Atok dia bawak p zoo baru dia nk ikut atok..
hehe...sampai peluh2 atok dukung dia..

Bila atok da dukung Qaisz, ibu ngan ayah dia amik gambar berdua je laa..
hehehe..gambar ni dah cun tapi ada lak yg nyebok pandang2..

Anak rusa nani...wekeke

ThThe Lion King..

Ni nama dia benturong ke mengkurong erk??..
lupa sudahhh..

Orang utan ni tengah amik air pakai botol..
dalam air tu kan ada ikan besarrr...
ikan arapaima ke alapaima..tak tau eja..
takut2 je orang utan tu nak amik air...hehe

Nak g mana tu ??

Nak g amik air...

Cipanzi...

Orang Utan ni cerdik tau..
masa ni ada orang campak pop corn kat dia..
pestu dia nak lagi kan..dia buat lah gaya cam ni..
banyak kali tau dia buat cam ni..
bodek lebih niii..hehehe


Ni derang punya tok bomoh..haha
gamaknye ketua derang kot..sikit punya besar..

Aku , Qaisz ngan adik ipar..
solo lagi ni..
apa?? nak isi borang??.. tak bleh lagi ni..
masih form 3..
tahun depan form 4..hehehe

Aku ngan Qaisz..
ehem2..bakal biras aku cakap aku da kurus..
tul ke??
hahaha....

Hubby..koboi sesat..sebab kuda dia tertinggal kat dalam zoo..
hehehehe..
tak aci wooo...amik gambo sorang2 tak dukung anak..
bila turn aku amik gambo lak, kene dukung anak..
hehehe

My family..
ha...baru lah aci..
amik bertiga..tapi Qaisz lak pandang belakang..

ada citer lepas aku amik gambar ni..masa ni dah nak balik da..
kat dalam kereta..
elok je aku snap gambo ni tetiba kereta yg kitorang naik ni
telah pon mencium bontot kereta Honda Odyssy(camane eja??)..
Nanti la aku citer erk..


Lepas tu Ayah bawak kitorang makan pizza..sedap tuuu..
hehe

Memasing bz ngan enpon...

Angah tengah jadi staff pizza jap..
dok susun dan agih2kan pinggan n sudu...

Fuhhh...panjang giler entry ni..malas nk buat sambungan2...tak tersambung kang..
Ada lagi story nk diceritakan masa pergi A Famosa ari tuh...punya lama dah ni...hiks..

Terima kasih ayah, mak sebab bawak kami anak beranak berjalan2..hehehe..
seronok sangat...sayang semua..mmuaaaaaaahhhh!!!..



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...