Wednesday, December 10, 2008

Balik Kampong...wooo...wooo..wooo..balik kampong...

Yahoooo...kami sekeluarga balik kamponggg....hahaha...raya haji ari tuh saya beraya di rumah mertua kesayangku (sambil wat mata kelip2..nk bodek ler tuh)..
x jaoh pon kampungnye...selang beberapa lorong je dari umah saya..hehehe..
jodoh saya sekampung sajok...sonang kalau nak balik kampung...jimat minyak, jimat duit tol...
jalan kaki pon bulehhh...
Hujan je kan satu hari tuh..nak p memana pon x der mood..so saya lepak di rumah mertua saya..sampai ke petang...Qaisz suke ler sebab ramai yang melayan kerenah dia...
tapi syarat nye saya kene duduk je kat situ x leh nk buat apa..baru ler dia nk main..klu saya angkat kaki skit nak bangun dia pon nangis..haihhh..manja tul anak ku..
kekdahnye saya x dapat nolong pape pon di rumah mertua..lol
Ramai yang ada kat umah mertua saya..antaranye nenek hubby saya yang datang dari sepang..pak uda ngan ucu..ntah ler..ucu ke acik erk bang..konpius..derang ni pakcik kembar hubby saya..
sampai sekarang saya x cam yang mana satu...
Lepas tu adik ipar saya (Angah) lak x bagi kitorang balik dulu..sebab aweknye (Shida..bakal biras saya ler ni) nak dtg...dia nak tengok qaisz..kami pon tunggu ler derang sampai..
Ermm...Angah!! Bila lagi nak mamam nasi minyak..huhuu

Dah tu pulak mak cik hubby pon nak datang gak...memang penuh ler kat umah tuh...
Tapi kan, saya masik memalu nak amik gmbr kt umah mertua...cam ner nak jadi blogger tegar ni ek??..hiks...Dapat snap beberapa keping jerk..huhu
tu pon jauh2...mokcik maluuuu lerr...

Ni lah mak mertua saya..yang pakai t-shirt putih tuh..yang pakai baju kurung tu nenek hubby..nak kepada mak mertua saya....

Gambar agak blur..huhu..
Bukan agak lagi dah..dah mmg blur pon....


Jalan-jalan ke Alam Sentral

Hari sabtu saya x kerja..member lak plan nak ajak saya ke Alam Sentral ngan PKNS..
Tapi kene tunggu dia balik keje..kami gerak dalam pukul 5.30 petang..
Saya g jalan bawak anak tau...syarat dari hubby..
lalalalala.......

Sampai sana Qaisz nak jalan sendiri.. tapi bile nampak anak patung yang pakai baju tuh dia terus benti..takut..hahaha...
Pestu nak naik kete mainan yang ade lagu2 tuh..ala..yang kene masukkan syilling tuh..tapi nak syilling 50sen sekeping..saya x der 50 sen sekeping..nak pujuk dia punya pasal..saya naikkan je lah dia kat kereta tuh...

Kawan saya ni nak carik tudung..tapi kat situ x jumpa pon tudung yang dia berkenan..Kitorang pon terjah PKNS lak..seb baik jumpa..huhu..lepas tu g makan McD.. kawan saya blanje..hahaha..tenkiu2...

Konon2nye nak g SACC..tapi si Qaisz da ngamuk2..nak tidooo...kami pon balik ler...

Seperti biasa ler..gambar pon x byk... lupe ler nk snap..huhuhu...

Kek Sarang semut ke Apam gula hangus ek??

Sehari sebelum raya haji saya ada buat kek sarang semut..amik dari tenet jerk...
saya ingat resepi ni kek nye nanti akan jadi berkilat dan manis2 rasa susu..tapi bila dah buat lain plak jadinye...
masa 1st time saya try naik giler kek nye..skali bila dah angkat tuh terus bantat...tapi rasenye sedap..cam puding..hahaha...
then buat kali kedua saya try kukus lak..sbb yang pertama tu saya bakar kek tu..
tang kukus ni menjadi ler...cume rasa nye x sama ngan apa yang saya nak kan..huwaaaa...
mak saya cakap ni apam gula hangus..bukan kek sarang semut...yer ke??..
tapi kat tenet tu resepi nye letak kek sarang semut..tipuuu wooo...
cuma x pakai planta...
mak cakap sepatutnye kene letak planta...huhuu...x per...saya budak baru belajar...
belajar dari kesilapan..tul tak...
jom tgk gmbr erk...hihihi....

Kek yang x berapa nak jadi sarang nye....


Dah siap di potong...Cuba tgk betul22..korang nampak tak semut nye..wakakakka

Ok...x der semut..selamat di makan...
kate namanye kek sarang semut..
ke sarang labah ek..
konpius lagi..nmpk sgt saya ni "rajin" buat kek

Ya Ampunnnn!!!...

Adeh... minggu ni x berupdate2 lagi erk...kak ayu dah boring erk bile masuk blog saya asik entry lama jerk...huhu..siap suruh update...baikkkkk....saya nak update ni kak...
memang nk update..gambar da ade pon...tapi x berupdate2 pon..ade jer halnye...
ok...skang ni tgk nak buat entry baru...
tungggguuuuu...(ceh, cam le saya ni blogger terkenal nak suruh orang tunggu...ntah2 xder sape pon yg sudi baca blog saya)...huhuhuu...
ayat x bleh bla...
ok daaaa....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...