Wednesday, December 18, 2013

Baru nak ganti puasa..hehe

Semalam hari pertama ganti puasa ngan ada nazar hari tu.

Kat opis asik lah citer pasal makan ngan Zue (berchatting) haha..

Hah eloklah sorang mak yong yang sorang tengah puasa dok hebat citer pasal makan. Penyudahnya dua2 terliur.

Masa tengah borak tu ada cakap tingin nak makan bubur pulut hitam. Pendekkan citer balik keje tengok atas meja ada makanan rupanya kakak yang kat banting datang jap. Ternampak lah bubur pulut hitam ni. Senyum lebar la kan.

Bukan takat tu je. Ada karipap, keledek, keladi, kue teow ladna, pestu jiran lak ada bagi pulut. Ni lah namanye rezeki orang berpuasa. Sebab bajet nak buka pose apa yang ada je malas nk susahkan mak. Mak pon tak tau yang kita ni puasa. hehehe. Alhamdulillah rezeki kan.



My bucuk bam bam..Anas...

Monday, December 16, 2013

Kek Minyak

Salam semua. Sekelian kalinya blog bersawang kembali. hehe

Sabtu lepas buat kek minyak. Pertama kali cuba Alhamdulillah menjadi.

Rasanye ok. Sangat sedap

Anak2 suka makan. Sebenarnya saya lebih eksaited nak melorek2 corak atas kek tu jerrr..hahahah

Dah bako pon coraknye masih kekal tau..



Kek sebelum dibakar..




 

Kek selepas dibakar...


Kalau nak order boleh saja. :)


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...