Friday, January 16, 2009

Dapat Parcel...

semalam balik keje hubby dapat parcel...nak tau dari siapa??...
dari Kaki Novel Enterprises..
hubby dapat sebab hubby saya banyak hantar cerpen kat Kaki Novel tuh...
tapi Kaki Novel beritahu hubby yang derfang nak bagi hadiah..tp tak tau sebab apa...huhuhu..saya pon lupe...
Dapat hadiah Novel "Kaulah Satu"dari Fatin Nilam Sari...tapi saya yang baca dulu..skang ni pon bawak pergi opis..hiks..
Apapepon terima kasih kepada Kaki Novel Enterprise...


Thursday, January 15, 2009

Ente Feninlahhh!!

adeihhhh....pening..pening..pening.. ~sambil nyanyi lagu Pening by Ezlynn ngan M. Daud kilau tuh~
saya pening memikirkan masalah2 ler...

* camane nk jimat kan letrik
* camane nk jimatkan air

mana taknye..pg td dapat bil letrik..RM100++..
haihhhh..ni macam klu tetiap bulan RM100++..tauke balak pon bleh gulung tikar...muahahaha...

bile nampak bil itu, bil ini...mule ler kepala otak ni bekerja...
nk cut cost ler..tapi macam mana????
ade idea??...
pki lilin je ok tak??
hahaha...

Wednesday, January 14, 2009

Semalam On Leave

COUNTDOWN ~ 11 HARI LAGI~



Semalam saya x keje..amik cuti..huhuhu...
sebab mak saya ke klinik...so, x der sape nk jaga anak saya..
malas nak amik 1/2 hari..so amik 1 hari jek..
ermm...lama gak mak ke klinik..kul 11.30 kot baru balik...
saya pon bawak anak saya jalan2 naik motor..balik terus tidurkan...
abah saya lak ke kedai beli kan sarapan ngan lauk tuk di masak..
tgk mak lambat sgt balik, saya pon ke dapur ler memasak...gamaknye klu dapur tu leh bercakap mesti dia cakap cam ni " aku ni mimpi ke apa..tgk org ni ke dapur waktu2 cm ni..slalu mak nye yang masak"..wakkakaka...saya jarang masak tau...huhu
so, saya masak kicap telur ~ resepi rekaan sendiri..muhahaha~
lepas tu masak tumis air sayur...sayur..ala..sayur apa ntah..x ingat namanye ler...hiks..
itu je yang sempat..siap je masak mak pon balik..mak cakap dia da lapor..da menggigil2 dah..
seb baik saya masak..klu x nk mkn apo?..huhuhu

Monday, January 12, 2009

FIL blanjer makan vs Anip & Aini vs Atok rindukan cucu

yuhuuuu...malam sabtu tengah saya melepak2 di bilik bersama Qaisz sambil menggodek2 enpon, tetiba ada incoming call..rupenya MIL call saya... lebih kurang cm ni ler

MIL : elloo...tgh wat per tu?
SAYA : x der wat pape..saje baring2..layan si Qaisz ni..ada apa mak?
MIL : esok x keje kan?
SAYA : x..kenapa mak?
MIL : datang umah mak skang..
SAYA : datang sana? ada apa mak ~ sungguh kureng asam punya ayat..wakaka
MIL : datang je lah...ayah ni dah rindu kan cucunya..
SAYA : woooo...ha..ok lah..tapi fiza nk mandi dulu tau..
MIL : ok..

lepas tu saya terus g tau hubby...dah lepas mandi sume tu kami pon balik kampung yang sekangkang kera jauh nye tu.. ~ umah mertua selang selorong sajok
sampai sana dah salam2 sume..FIL ngan MIL suruh makan..
rupe2 nya ayah belanja nasi kandar...
macam biasa ler..klu cucu nya datang..atoknye pon keluarkan aiskrim ngan air Solitive ~ ntah tak tau eja...
apa lagi..bukan main ler si Qaisz makan aiskrim tuh.. suke dia..huhu..
dalam kul 10 mlm kami pon balik..sbb ngantok sudah...
hiks...itu saja...

hari sabtu malam ahad lak, rumah saya dikunjungi 2 tetamu...
memula kawan hubby datang..si Anip ngan Aini aka kekasihnya...
Aini dtg dr Kelantan..sbb nak amik results periksa kat MSU tuh..lepastu nk setelkan apa ntah kt kolej MSU tuh...tu yang dia paksa si Anip ni dtg umah saya..sbb da lama kami x jumpa..
Aini bagi saya ole2 dari kelantan..sehelai baju kelawar yang lengan panjang tuh..warna biru..sungguh cantek...thanks Aini....
tengah borak2 degan derang tetiba mertua saya lak dtg..mereka baru balik dr pasar malam..
belikan cucunya aiskrim lagi..lepas tu ada mainan sumer lah...
~haaaihh Qaisz..wat masa ni ko ler cucu tunggal n cucu kesayangan derang..sat lagi Pak Ngah kawen dan dah ada anak...pepandai ko ler erk.. dah x der lagi aiskerim bagai..wakakaka...
tp camane pon ko tetap cucu sulong mereka..huuhu~
tapi saya sukaaa....semenjak Qaisz ada ni..cam merapatkan lagu hubungan saya ngan keluarga mertua ~ sblm ni saya masik malu2 kocing...skang da x reti malu da..hahahaha~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...