Thursday, February 25, 2010

Makan ABC time panas2 mmg syookkkk

Malam tadi en cerpelai nak keluar ke kedai jap...
mula2 eksen tak mau ikut..skali si qaisz lak dia nak ikut..maka aku pon sarung je tudung..
lepas tu aku tingat mak aku ada cakap yg dia tingin nk makan ABC..
aku suruh en cerpelai orderkan ABC 3 bungkus..tapao saje..

Pestu bleh lak en cerpelai beli nasi lemak...dah la aku tgk diet..maka aku tgk je laa en cerp makan itu nasi lemak..tp aku mintak skit telur goreng...hehee..

Malam tadi cam panas je kan..makan ABC mmg syoook giler..hehehe...sedap sehingga menjilat kepala sendiri....

p/s : korang2...ada beli APO? baru tak..hahaha..muka aku ada terselit dalam tuh...merasa mak glem sekejap...aku kan gilerrr glemerrr....kahkahkah





Tuesday, February 23, 2010

Aku Tensen!!

Pada ketika ini, saat ini dan detik ini aku amatlah tertekan sangat2...
mungkin semua ini salah aku...sebab aku..berpunca dari aku..dan semuanya aku yang salah...

Hmmm....ada orang cakap anak bongsu ni best...mintak apa semuanya dapat...itu betul lah masa kecik2..tp tak semuanya yg aku boleh dapat..

Bongsu bagi aku amatlah berat tanggungjawabnya...kalah anak sulong...selain daripada memikul tanggungjawab sebagai isteri dan ibu, aku jugak ada tanggungjawab lain...Aku khuatir kalau-kalau aku tak dapat memikul tanggungjawab ni...

Sukar untuk aku ceritakan segalanya disini...kerana ia membabitkan banyak pihak..terutama keluarga aku... AKu tulis ni pon sekadar nak meluahkan perasaan aku sahaja...Berkali2 air mataku ini bercucuran lalu membasahi pipi..(tersastera la pulak)

Cuma aku nak cakap, kalau aku banyak duit.....benda ni tak kan jadi...

Apa2 pon aku kene pikul jugak tanggungjawab aku ni..Aku takkan jadikan ianya sebagai beban...Aku jugak cuba tak akan bebankan mana2 pihak...biarlah aku tak makan sekalipon..janji semua orang puas hati...

Sekian.....

Kembali Berdietkah Aku?

Salam semua....
Sudah lama tak hapdet blog...mana taknya asik ngadap fesbuk jek...hehehe

Sekarang aku kembali berdiet setelah aku rasa beberapa baju aku cam sendat je bila di pakai..hehhee...dan2 terus mau diet...berat aku skang ni naik dari hari tu laa...
udah ke angka 7 beb...gilak laaa...mak tak mau berat2 cam gitu..tak anggun kang bila berkebaya...
wakakaa

Aku cabar diri aku sendiri..dah takde sape mau cabar..maka aku cabar lah diri sendiri kan...
"No rice for 2 MONTH" hehee... la ni baru masuk hari ke 6 tak makan nasi..ye aku tau korang mesti cakap diet tak makan nasi tu tak elok kan...tp nk buat lagu mana..cara itu jek yang bleh turunkan berat badan aku...pestu aku ada amik RED GUara Cafe...tuk membantu proses diet ku ini...

Tp kebanyakkannya aku makan roti sesajo...tu pon kuantiti yg skit laa...kadang2 aku ratah lauk cam sayur2 jek...malam lak aku cuba elakkan makan...yang paling penting kene banyakkan minum air kosong ye tuan2 dan puan2...hehee...harap2 cabaran aku tuh berjaya lah..
pestu skang ni bila makan aku akan kira kalori makanan aku..sbb aku hanya boleh makan 1500 kalori sehari klu mau kurus...thanks to Nana Rahman sebab bagi list2 kalori setiap makanan tuh..hehehe

Bila aku cakap aku nk diet, mulalah en suami akan sound begini "Diet tuk seminggu je bleh laa"
ceh...hehee...so, untuk membuktikan bahawa kata2nya itu tak benar, aku akan cuba diet 2 bulan..huhuhu...smpi ke hari ni si suami akan perli2 aku..tapi tak mengapa..aku jadikan ayat2nya tu sebagai perangsang...poyo di situ..hehe

Korang doakan misi aku ni menjadi la ek...huhuhu

Aku ada snap gambar2 makanan dalam tempoh aku berdiet ni...tp kang korang, kebanyakkannya roti dan biskut...hehe..termasuklah makanan pelik pon ado..hehe

Ni lah menu pelik bak kata en suami saya..haha..ni pon dia yg cepat2 snap...
Biskut keping bersama kuah kari ikan dan sayur sawi...hahaha

Gambar ni pon en suami yang snap...hehe
sbb saya makan roti canai ngan keropok....
ni menu sarapan hari ahad lepas..


Hat ni untuk en suami malam tadi...saya cubit skit je tuk rasa..hehee


Hat ni lak sandwich telur ngan cheese...menu sarapan pagi tadi..hehee


Yang ni lak bukan menu ye kawan2..
hehee..ni anak bujang saya sedang menonton citer Sin Shan...
siap request air ngan roti lagi..hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...