Friday, February 20, 2009

Tag Dari Kak Eza

Adooiiiiii...tag dia memang senang...tapi x yah ler tunjuk gamabar tu..malu u..boleh tak tukar2 folder gambar tu...nanti dapat gambar lain...huwaaaaaaa...


The challenge is:

- Go to your photos folder in your computer.

- Go to the 6th folder of photos.

- Go to the 6th picture in that folder.

- Put the picture on your blog and description of it.

- Invite six friends to join the challenge.

- Link them in your blog and let them know they have been challenged.

muahaha...malunye lah...ni masa sambut besday hubby kat Sate Kajang..buat surprise kat hubby..tengah suapkan kek tu..ala2 cam masa jadi pengantin le tuh..suap menyuap...wakakaa

nak tag sape erk??

- SYANA
- HELINA
- WAWA
- ANA
- EILA
- KAK LILI

sila lah buat ye...huhuhuhu

P/s: ala...nape x nampak erk..da puas saya betulkan..tapi x leh gak..tetap jadi cm tuh...pepandai le baca ekk...

Qaisz amik ibu balik keje

Semalam ptg dalam kul 5.45 pm sedang saya leka mentenet tetiba kat pintu opis nampak hubby ngan Qaisz... 1st time Qaisz masuk tempat keje ibu dia.. Semalam hubby habis keje awal..so dia balik umah dulu...masa hubby ngah start kereta, Qaisz sibuk nak ikut..tapi hubby memula tak nak bawak..sebab jauh sikit opis saya ni... Lagipon belum pernah lagi Qaisz duduk kat kerusi sebelah tu sengsorang..ntah camane bila hubby nak gerak jek Qaisz asik tengokkan je hubby saya..Hubby pon x sampai hati nak tinggalkan..hubby terus dudukkan dia kat kerusi sebelah hubby tu..pakaikan tali pinggang...sebab ktorang x mampu nak beli "baby car seat"lagi..huhuhu..
Tanya gak kat hubby , Qaisz camane kt dlm kereta..hubby cakap dia duduk diam2 jek..Good Boy le anak ibu ni..
Sampai je kat opis saya, dia tgk je keadaan kt opis tu..hiks..memula jerk dia senyap...
da lelama tu bersuara terus..hihihi...siap masuk bilik manager lagi...dok explore satu opis nih...hiks....seb baik masa tu manager x der kt opis...
Lenkali leh ikut ayah amik ibu balik keje lagi ek....

Masa ni dia leka tengok computer....

wekekeke...

Mukaku adalah selebet...pucat..huhu

Wednesday, February 18, 2009

Air Mineral + Air Suam + Air Kosong + Air Putih + Air Jarang

Air....
air mineral...
air suam..
air kosong...
air putih...
air jarang.....
korang slalu sebut yang mana ek??
walau camane bunyiknye pon ia adalah sejenis air yang sama..
yer ke??...
tak kisah ler kan....
apa yang penting??
KERJASAMA
~ upsss...merepek kejap

Atas sebab2 yang tertentu saya kene minum
air suam 2 botol mineral besar atau 4 botol mineral kecik...
Al kisahnya, saya ni mmg payah nk habiskan air suam...
Kat opis ni klu isi air suam kt mug saya tu haa..
kompom dr pagi sampai ke petang pon lom tentu habis..
kecuali saya haus sesangat2 barulah leh habiskan...
Korang ada PEHTUA tak nak bagi saya minum air suam dengan banyaknye..
Hari ni saya nak biasakan diri tuk minum air suam banyak2 sampai kembong cam ikan kembong...
wakaka....eh,..x lawak ek??.. x per lah..
Tapi minum air suam ni bagus kan...bleh buang segala toksin2 dalam badan...
~ betul, betul, betul...!!

Hari ni je dah bape kali ku terkucil...
Tapi x apa..demi misi imposible ku ini..
Ku gagahkan jugak minum sebanyak air suam yang mungkin!!

MISI apa??

~ BIARLAH RAHSIA.....(sila nyanyi seperti Dato' Siti)..

ala...later2 lah I g tau uols ek...
(wah!!...ada sedikit speaking london disitu..)
Align Center
sekian...



Tuesday, February 17, 2009

Ke dapur lagi..huhu

Semalam balik kerja hubby x nak makan. Pestu dalam kul 8.30 mlm tu hubby suruh saya buat nasi goreng..Tapi saya cakap buat mee hunn goreng ler..semalam nye mee hun ada lagi 1/2 bungkus..Sok pagi baru buat nasi goreng..Buat sarapan lak..
Hubby pon ok kan aje..
Konon2 nak tggu Qaisz tdo ler..Tapi da dekal kul 9.30 mlm pon dia x tdo2 lagi..Saya terus je ke dapur..suruh hubby jaga anak plak..hiks..
Apa lagi kelentang kelentung ler kt dapur tuh..Saya klu buat keje kat dapur memang x reti senyap2..dah cuba nk buat sesenyap mungkin...Tapi ade je bunyiknye...tetiba periuk jatuh lah.itu jatuh lah..hahaha...
Da siap goreng tu terus bagi hubby makan..Lom sempat saya ambilkan garfu tuk dia, tapi dia da makan dulu..pakai sudu yang ada kat tupperware minuman hubby..sabo jer lah..sambil makan tu hubby sempat buat jari tunjuk "good" tu..ala..camane erk nk terangkan..korang paham kan..huhuhu...saya lak da nampak hubby buat cam tuh , lagi nak tye sedap ke tak..wakaka..x puas hati klu hubby x cakap sendiri....tunjuk2 syarat x diterima..wakkakaa...
yang pastinya saya x dapat merasa...hahaha...mana taknye belom sempat nk makan hubby dah tambah lagi..x per lah...yang penting hubby kenyang...huhuhu
Lepas tu pagi tadi saya buat nasi goreng plak..buat sarapan..ngan bekalkan hubby skali..
huhuhu..ada ikan goreng lebih saya amik isi ikan campur skali kat nasi goreng tuh..hiks..jadi laaaa

Ni tengah merendam mee huun..huhu

Haaa..da siap pon..kejap je kan...

Haihh...pucat je kalernye...biasak ler..budak baru blajar..

Ni lak bekfes pagi ni...Nasi goreng...

Tak tau sedap ke tak..lom makan lagi pon..huhu..
Abang..sedap ke??

Monday, February 16, 2009

Kenapa perutku mual2

Tetiba je perut rasa x sedap...erk..x sedap perut atau perut x sedap..bantai ler...
yang pasti rasa mual2...nak muntah pon iye jugak..
owhhh...korang jangan pikir bebukan ek...ari ni saya bendera merah tau..jangan nak cakap saya peknen...hahaha...
Kenapa ekkk???...huhuhu....dah tu plak rasa ngantok je ari ni...hurmm...

XTVT Weekend

Sabtu
Pepagi lagi dah mandikan Qaisz. Pestu saya start motor bawak Qaisz pergi umah Kak Ita. Saje je jalan2. Lepak2 kat sana. Qaisz pon happy je makn ingan kazen dia. Kak Ita wat mee hun goreng ngan kentang goreng. Qaisz suka makan kentang goreng tu cicah ngan mayonis. Bila kite tanya dia sedap ke tak dia jawab "masam"..huhuhu...
Dalam kul 10.30 kot ktorang balik..Bawak Nana skali..Sampai je umah tengok hubby da balik keje..Aikk awalnye..Rupe2nye dia da siap keje...
Alang2 hubby ads kt umah kan, saya pon amik kesempatan nk kemas2 bilik le..nk alih2kan perabot dalam bilik..saya mmg suke wat cm tu..klu penyakit rajin datang habis ler bilik tu..
Dah siap kemas bilik hubby kata nampak lapang bilik tuh..huhuhu..ok ler kan...
Petang lak bawak Qaisz jalan2 kt kawasan umah je..Malas nk bawak dia ronda naik motor..

Ahad
Malas nk buat bekfes. Saya kuar ngan Qaisz g beli bekfes.Naik motor sajok. Lepas tu dalam kul bape ntah member hubby smpi..Sebab nk ke umah panten. Saya x ikut. Sbb member hubby tu bawak awek dia, Aini..Awek dia pon kawan saya gak..Da biasa lepak2 kt umah saya..So ktorang chit chat je lah kt umah.. Ahas tu panas betul. Last2 saya ajak Aini kuar g kedai beli air batu.Huhuhu..Dalam kul 4 ptg tuh derang balik.
Kul 6.00 saya bawak Qaisz jalan2 lagi..Biasalah kt area2 umah je..Bawak dia main ngan anak2 jiran tuh..sebaya dia gak..Qaisz naik motor mainan yg pakai bateri tu..bukan main suke dia..Pinjam si Dina (anak kazen saya)..huhuh..
Adeh..x mampu ibu nk blikan motor tu sayang...tapi ade gak tanya2 regenye..dalam RM150..hiks...Baik belikan ko baju nak oii...hahaa..
Malak lak hubby request mee hun goreng..teringin katenye..dah ler saya ni jarang buat mee hun goreng..slalu nasi goreng je.. mee hun goreng kosong ok..hubby x nak letak pape..
cuma tumbukkan ikan bilis, bawang merang ngan bwang putih je..lepas tu letak cili mesin.
Lepas tu mak saya ke dapur..dia cakap bau cam sedap je ko masak tu..sedap ke tak?..saya cakap ler..ntah.. sedap kot..hahaha..pestu mak saya pon amik skit..mak kate sedap..haha
then tye hubby lak mintak dia komen..hubby cakap pon sedap..cuma terlebih minyak..hiks..
Lepas tu, saya pon lipat baju yang penuh sebakul tu ha...habis lipat baju terus tido.

Itu saje xtvt di hujung minggu...huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...