Monday, February 16, 2009

XTVT Weekend

Sabtu
Pepagi lagi dah mandikan Qaisz. Pestu saya start motor bawak Qaisz pergi umah Kak Ita. Saje je jalan2. Lepak2 kat sana. Qaisz pon happy je makn ingan kazen dia. Kak Ita wat mee hun goreng ngan kentang goreng. Qaisz suka makan kentang goreng tu cicah ngan mayonis. Bila kite tanya dia sedap ke tak dia jawab "masam"..huhuhu...
Dalam kul 10.30 kot ktorang balik..Bawak Nana skali..Sampai je umah tengok hubby da balik keje..Aikk awalnye..Rupe2nye dia da siap keje...
Alang2 hubby ads kt umah kan, saya pon amik kesempatan nk kemas2 bilik le..nk alih2kan perabot dalam bilik..saya mmg suke wat cm tu..klu penyakit rajin datang habis ler bilik tu..
Dah siap kemas bilik hubby kata nampak lapang bilik tuh..huhuhu..ok ler kan...
Petang lak bawak Qaisz jalan2 kt kawasan umah je..Malas nk bawak dia ronda naik motor..

Ahad
Malas nk buat bekfes. Saya kuar ngan Qaisz g beli bekfes.Naik motor sajok. Lepas tu dalam kul bape ntah member hubby smpi..Sebab nk ke umah panten. Saya x ikut. Sbb member hubby tu bawak awek dia, Aini..Awek dia pon kawan saya gak..Da biasa lepak2 kt umah saya..So ktorang chit chat je lah kt umah.. Ahas tu panas betul. Last2 saya ajak Aini kuar g kedai beli air batu.Huhuhu..Dalam kul 4 ptg tuh derang balik.
Kul 6.00 saya bawak Qaisz jalan2 lagi..Biasalah kt area2 umah je..Bawak dia main ngan anak2 jiran tuh..sebaya dia gak..Qaisz naik motor mainan yg pakai bateri tu..bukan main suke dia..Pinjam si Dina (anak kazen saya)..huhuh..
Adeh..x mampu ibu nk blikan motor tu sayang...tapi ade gak tanya2 regenye..dalam RM150..hiks...Baik belikan ko baju nak oii...hahaa..
Malak lak hubby request mee hun goreng..teringin katenye..dah ler saya ni jarang buat mee hun goreng..slalu nasi goreng je.. mee hun goreng kosong ok..hubby x nak letak pape..
cuma tumbukkan ikan bilis, bawang merang ngan bwang putih je..lepas tu letak cili mesin.
Lepas tu mak saya ke dapur..dia cakap bau cam sedap je ko masak tu..sedap ke tak?..saya cakap ler..ntah.. sedap kot..hahaha..pestu mak saya pon amik skit..mak kate sedap..haha
then tye hubby lak mintak dia komen..hubby cakap pon sedap..cuma terlebih minyak..hiks..
Lepas tu, saya pon lipat baju yang penuh sebakul tu ha...habis lipat baju terus tido.

Itu saje xtvt di hujung minggu...huhu

1 comment:

helena's said...

even takde gamba mihun tu sy tetap rase lapaaaaa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...