Tuesday, February 23, 2010

Kembali Berdietkah Aku?

Salam semua....
Sudah lama tak hapdet blog...mana taknya asik ngadap fesbuk jek...hehehe

Sekarang aku kembali berdiet setelah aku rasa beberapa baju aku cam sendat je bila di pakai..hehhee...dan2 terus mau diet...berat aku skang ni naik dari hari tu laa...
udah ke angka 7 beb...gilak laaa...mak tak mau berat2 cam gitu..tak anggun kang bila berkebaya...
wakakaa

Aku cabar diri aku sendiri..dah takde sape mau cabar..maka aku cabar lah diri sendiri kan...
"No rice for 2 MONTH" hehee... la ni baru masuk hari ke 6 tak makan nasi..ye aku tau korang mesti cakap diet tak makan nasi tu tak elok kan...tp nk buat lagu mana..cara itu jek yang bleh turunkan berat badan aku...pestu aku ada amik RED GUara Cafe...tuk membantu proses diet ku ini...

Tp kebanyakkannya aku makan roti sesajo...tu pon kuantiti yg skit laa...kadang2 aku ratah lauk cam sayur2 jek...malam lak aku cuba elakkan makan...yang paling penting kene banyakkan minum air kosong ye tuan2 dan puan2...hehee...harap2 cabaran aku tuh berjaya lah..
pestu skang ni bila makan aku akan kira kalori makanan aku..sbb aku hanya boleh makan 1500 kalori sehari klu mau kurus...thanks to Nana Rahman sebab bagi list2 kalori setiap makanan tuh..hehehe

Bila aku cakap aku nk diet, mulalah en suami akan sound begini "Diet tuk seminggu je bleh laa"
ceh...hehee...so, untuk membuktikan bahawa kata2nya itu tak benar, aku akan cuba diet 2 bulan..huhuhu...smpi ke hari ni si suami akan perli2 aku..tapi tak mengapa..aku jadikan ayat2nya tu sebagai perangsang...poyo di situ..hehe

Korang doakan misi aku ni menjadi la ek...huhuhu

Aku ada snap gambar2 makanan dalam tempoh aku berdiet ni...tp kang korang, kebanyakkannya roti dan biskut...hehe..termasuklah makanan pelik pon ado..hehe

Ni lah menu pelik bak kata en suami saya..haha..ni pon dia yg cepat2 snap...
Biskut keping bersama kuah kari ikan dan sayur sawi...hahaha

Gambar ni pon en suami yang snap...hehe
sbb saya makan roti canai ngan keropok....
ni menu sarapan hari ahad lepas..


Hat ni untuk en suami malam tadi...saya cubit skit je tuk rasa..hehee


Hat ni lak sandwich telur ngan cheese...menu sarapan pagi tadi..hehee


Yang ni lak bukan menu ye kawan2..
hehee..ni anak bujang saya sedang menonton citer Sin Shan...
siap request air ngan roti lagi..hehehe

2 comments:

SyaNa said...

aku doakan ko sukses!!
heheee
aku tgk je la kawan2 kurus :)
yang dr makan roti canai kan, better mkn capati
roti canai lg byk kalori dr capati

eza said...

fiza,jom gi food court giant.lama x gi sana...tak pon casa bayu cafe pekena spegeti...heheheh...:p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...