Monday, January 12, 2009

FIL blanjer makan vs Anip & Aini vs Atok rindukan cucu

yuhuuuu...malam sabtu tengah saya melepak2 di bilik bersama Qaisz sambil menggodek2 enpon, tetiba ada incoming call..rupenya MIL call saya... lebih kurang cm ni ler

MIL : elloo...tgh wat per tu?
SAYA : x der wat pape..saje baring2..layan si Qaisz ni..ada apa mak?
MIL : esok x keje kan?
SAYA : x..kenapa mak?
MIL : datang umah mak skang..
SAYA : datang sana? ada apa mak ~ sungguh kureng asam punya ayat..wakaka
MIL : datang je lah...ayah ni dah rindu kan cucunya..
SAYA : woooo...ha..ok lah..tapi fiza nk mandi dulu tau..
MIL : ok..

lepas tu saya terus g tau hubby...dah lepas mandi sume tu kami pon balik kampung yang sekangkang kera jauh nye tu.. ~ umah mertua selang selorong sajok
sampai sana dah salam2 sume..FIL ngan MIL suruh makan..
rupe2 nya ayah belanja nasi kandar...
macam biasa ler..klu cucu nya datang..atoknye pon keluarkan aiskrim ngan air Solitive ~ ntah tak tau eja...
apa lagi..bukan main ler si Qaisz makan aiskrim tuh.. suke dia..huhu..
dalam kul 10 mlm kami pon balik..sbb ngantok sudah...
hiks...itu saja...

hari sabtu malam ahad lak, rumah saya dikunjungi 2 tetamu...
memula kawan hubby datang..si Anip ngan Aini aka kekasihnya...
Aini dtg dr Kelantan..sbb nak amik results periksa kat MSU tuh..lepastu nk setelkan apa ntah kt kolej MSU tuh...tu yang dia paksa si Anip ni dtg umah saya..sbb da lama kami x jumpa..
Aini bagi saya ole2 dari kelantan..sehelai baju kelawar yang lengan panjang tuh..warna biru..sungguh cantek...thanks Aini....
tengah borak2 degan derang tetiba mertua saya lak dtg..mereka baru balik dr pasar malam..
belikan cucunya aiskrim lagi..lepas tu ada mainan sumer lah...
~haaaihh Qaisz..wat masa ni ko ler cucu tunggal n cucu kesayangan derang..sat lagi Pak Ngah kawen dan dah ada anak...pepandai ko ler erk.. dah x der lagi aiskerim bagai..wakakaka...
tp camane pon ko tetap cucu sulong mereka..huuhu~
tapi saya sukaaa....semenjak Qaisz ada ni..cam merapatkan lagu hubungan saya ngan keluarga mertua ~ sblm ni saya masik malu2 kocing...skang da x reti malu da..hahahaha~

2 comments:

SyaNa said...

amboii kemain lagik dok mkn eskrem yek..
best la umah MIL dkt jek..
tak yah la nk usung beg2 bagai

Hulubalang Derhaka said...

FIL ??
MIL ??

Cam nama pertubuhan antarabangsa pulak..!!

Tau dek makbapak gua nih, mau bertukar menjadi Gaban jugak diorang karang..!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...