Wednesday, December 10, 2008

Balik Kampong...wooo...wooo..wooo..balik kampong...

Yahoooo...kami sekeluarga balik kamponggg....hahaha...raya haji ari tuh saya beraya di rumah mertua kesayangku (sambil wat mata kelip2..nk bodek ler tuh)..
x jaoh pon kampungnye...selang beberapa lorong je dari umah saya..hehehe..
jodoh saya sekampung sajok...sonang kalau nak balik kampung...jimat minyak, jimat duit tol...
jalan kaki pon bulehhh...
Hujan je kan satu hari tuh..nak p memana pon x der mood..so saya lepak di rumah mertua saya..sampai ke petang...Qaisz suke ler sebab ramai yang melayan kerenah dia...
tapi syarat nye saya kene duduk je kat situ x leh nk buat apa..baru ler dia nk main..klu saya angkat kaki skit nak bangun dia pon nangis..haihhh..manja tul anak ku..
kekdahnye saya x dapat nolong pape pon di rumah mertua..lol
Ramai yang ada kat umah mertua saya..antaranye nenek hubby saya yang datang dari sepang..pak uda ngan ucu..ntah ler..ucu ke acik erk bang..konpius..derang ni pakcik kembar hubby saya..
sampai sekarang saya x cam yang mana satu...
Lepas tu adik ipar saya (Angah) lak x bagi kitorang balik dulu..sebab aweknye (Shida..bakal biras saya ler ni) nak dtg...dia nak tengok qaisz..kami pon tunggu ler derang sampai..
Ermm...Angah!! Bila lagi nak mamam nasi minyak..huhuu

Dah tu pulak mak cik hubby pon nak datang gak...memang penuh ler kat umah tuh...
Tapi kan, saya masik memalu nak amik gmbr kt umah mertua...cam ner nak jadi blogger tegar ni ek??..hiks...Dapat snap beberapa keping jerk..huhu
tu pon jauh2...mokcik maluuuu lerr...

Ni lah mak mertua saya..yang pakai t-shirt putih tuh..yang pakai baju kurung tu nenek hubby..nak kepada mak mertua saya....

Gambar agak blur..huhu..
Bukan agak lagi dah..dah mmg blur pon....


4 comments:

honeysour's blog said...

hai fieza...
sori lambat reply...

aaaaaaaaaa..
terkejut jugak bila cakap dah kurus...
hehehe...

hurmm...takder petua aper2 pon fieza...

pecaya tak dulu saya pnah mencecah berat 80 kg...
saya dah lmah longlai waktu tu,...
cam tak caya jer berat 80kg...
nak tak nak tunang saya bawak g jumpa doktor...
rupa2nya timbang kat klinik 77kg sajer...still berat kan...
doktor bagi saya ubat diet yg namernyer duramine...
makan dulu ubat tu sebulan...
efect ubat tu mmg berkesan tapi mula2 makan lalok2 jer pagi2...yerlah sebab dia drug kan...drug utk medical la..
mmg tak lalu makan...tapi knala makan gak sket...
tinggal lagi 2 biji saya terjumpa satu fakta pasal duramine ni...
kalau kita makan ubat ni, kita akan selalu stress, presure sangatla tinggi...selalu naik angin jer n marah2...saya pon terpikir, patutlah saya kerap gila gaduh ngan tunang saya, cepat naik angin tak bleh silap sket...mesti nak melenting, sebsitif tak tntu pasal...kurus mmgla kurus, tapi sian plak kat tunang, asyik jadi mangsa saya mengamuk jer, mujurla dia lelaki yng sangat2 sabar...

sekarang saya tak makan lagi ubat tu...saya hanya maintain..
makan cam biasa..pagi n tgh hari, tapi jgnla melantak plak kan..~kuantiti banyak... pastu malam jgan makan nasik...buah2 bley la makan, kurangkan makan makanan bergula...minum air putih banyak2 tu pnting...

mmgla kesannyer lambat, tapi selamat...sabar jer...haa..exercise jgn lupa...hiks :p

selamat mencuba fieza...

oh yer...sekarang berat saya tinggal 65kg dari 77 kg pada bulan september ari tu...*sukee...

BigMouth said...

bestnyer raye..

*ayu* said...

pandai Qaisz kasi can kat mak dia untuk berehat ek?
huhuhuhu...

lily lotus said...

senangnya jodoh sekampung...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...