Monday, December 15, 2008

Cobaan Pertama

hiks...hari Jumaat saya dok tengok resepi Tom Yam kat tenet..sbb tingin nak buat tom yam sendiri pestu nak bagi mak mertua skit..saya memang x berapa pandai masak..so skang baru nk berjinak2 kat dapur...malam sabtu tu ajak hubby pergi kedai nak beli bahan2 nak buat tom yam..
Tom Yam yang saya masak ni simple jek..tapi sedap ler jugak..kurang pedas ngan masam jek..kata 1st time kan..haruslah ade kekurangan..tp ok ler..
so hari sabtu petang baru saya masak..tu pon lepas saya tidurkan anak saya..baru je habis masak, anak saya bangun lepas tu dia "membuang" lak..masa kat bilik air tu dengar ade bunyik pintu kereta..saya ingat kakak saya datang..rupe2 nye adik ipar yang datang....mertua saya bagi rendang ayam, ayam masak merah, kari daging ngan agar2..hahaha..macam da pakat plak ek..saya nak bagi mertua lauk..alih2 mertua saya yang hantarkan lauk dulu...dah niat nak bagi mertua kan, saya pon ajak ler hubby pergi hantar tom yam tuh...
harap2 mertua saya suke ler..walau pon tom yam cubaan pertama saya x macam kat kedai..hiks..yang penting ikhlas tul tak??...
saya buat tom yam x letak sayur pon..cuma letak ayam, udang, sotong, crab stick ngan lobak merah jek.....apape pon saya rasa sedap..harus puji sendiri ler kan..hahahaha...
seronok ler bile kite buat sesuatu tu dan ianye menjadi kan..
hurmmm..lepas ni nak masak apa plak ek..rolleyes




2 comments:

SyaNa said...

ok la tu fiza..
nnt lama2 otai la kt dapor
janji rajin cuba..ye tak??
aku pn suke tomyam
lazatttt

lily lotus said...

practice makes perfect! slmt mencuba menu lain plak...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...