Wednesday, December 10, 2008

Kek Sarang semut ke Apam gula hangus ek??

Sehari sebelum raya haji saya ada buat kek sarang semut..amik dari tenet jerk...
saya ingat resepi ni kek nye nanti akan jadi berkilat dan manis2 rasa susu..tapi bila dah buat lain plak jadinye...
masa 1st time saya try naik giler kek nye..skali bila dah angkat tuh terus bantat...tapi rasenye sedap..cam puding..hahaha...
then buat kali kedua saya try kukus lak..sbb yang pertama tu saya bakar kek tu..
tang kukus ni menjadi ler...cume rasa nye x sama ngan apa yang saya nak kan..huwaaaa...
mak saya cakap ni apam gula hangus..bukan kek sarang semut...yer ke??..
tapi kat tenet tu resepi nye letak kek sarang semut..tipuuu wooo...
cuma x pakai planta...
mak cakap sepatutnye kene letak planta...huhuu...x per...saya budak baru belajar...
belajar dari kesilapan..tul tak...
jom tgk gmbr erk...hihihi....

Kek yang x berapa nak jadi sarang nye....


Dah siap di potong...Cuba tgk betul22..korang nampak tak semut nye..wakakakka

Ok...x der semut..selamat di makan...
kate namanye kek sarang semut..
ke sarang labah ek..
konpius lagi..nmpk sgt saya ni "rajin" buat kek

3 comments:

Pena Keris said...

Tak berapa sedap la wahai biniku..
Kira huruf pangkah besar laa..

"X"

Resepi internet ni resepi Sang Kelembai sebenarnya.. still.. ur nasi goreng rocks..!!!
(err.. buat nasi goreng malam ni buleh?.. heh ! heh !

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

hahahaa...
ni namanye komen secara direct..x der lapis2 lagi dah..

mmg x sedap pon...huhu
sedap lagi kek cekelat ku yang da lama x buat..

nasi goreng??..ni ayat nak bodek ke apa ni??...
yolah2...
tapi malam ni kito ado tamu...

*ayu* said...

hahaha.. rupa nya cam sedap jer...
pekata fieza wat nih untuk potluck redmummy nnti?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...