Friday, July 24, 2009

Kisah Cinta Fiezzamy 3 (Dating lepas solat terawikh)

Kite bertemu lagi di Rancangan Kisah Cinta Fiezzamy...lalalalaaaaaaaaaa...
hiks...memandangkan ada yg tertanya2 kisah selanjutnya..maka saya pon akan ceritan kisah2 cintaku ini...klu tak de yang tanya memang tak kan ku sambung..penat tau nak ingat2 kan balik ni..hehehe..tapi aku suke je nk ingat2 kisah cinta monyet ni..wekeke..

Nak citer masa bulan puasa ni..tak ingat tahun bila..tapi mgm time skolah lagi lah...
Aku ngan kazen aku si Emy tu akan pergi masjid sebab nak solat terawikh...tapi biasak le kan..
amik 8 rakaat je... g masjid pon naik basikal...habis je solat terawikh tu, ktorang nk terus balik ler kan...sampai je kat satu tempat ni tetiba ade orang panggil saya...seram pon ada time tu..
mau taknye..dah ler tempat tu cam gelap sikit...sape lak yang panggil time tu kan..
oh!! rupa2nye abang angkatku yang panggil..hehe..memula tu tye kazen aku ler kan..nak pergi ke tak..sebab aku ni takut kang klu orang nampak...hehhee..pk yg negetip je masa tuh..
Emy tu cakap tak yah..balik umah je..tapi aku kesiankan En Cerpelai..pergi ler kejap kt bawah pokok..tarik tangan si Emy tuh..tengah dok borak2 kan...tetiba dengar satu bunyik motor..
macam kenal je bunyik motor tu...rupa2nya mak En Cerpelai ngan adik pompuan dia..
ntah camane mak En Cerpelai bleh nampak ktorang..apa lagiiiiiiii...menjerit ler emak mertuaku itu...

Emak En Cerpelai : woiiiiii...............!!!!! balikkkkkkkkkkkkkkk!!!!

Nak tau apa jadi lepas tu???

Aku terus balik cam tu je tinggal kan EN Cerpelai sebab da ketakutan sangat..
Terus aku kayuh basikal laju2 cam kartun "cali caplin"...
Hampir2 eksiden tau nak kene langgar ngan lori....seb baik tak jadi pape...
Lepas tu sampai kt umah kazen saya tuh, terus menyorok kat bawah pokok jambu....
yelaaa..mana tau mak En Cerpelai kejar ke apa kan...
dan2 plak time tengah nyorok tu dengar bunyik motor yang sama..adoiii...
apa lagi...jadi patung ler aku ngan kazen aku...dalam kepala otak da pikir memacam...
matiiilaaa kan kalau bapak aku yang tau..yelaa..nk g terawikh ke nak dating kannn...hiks..
ktorang tggu je bunyik motor tu lalu depan ktorang...bile sampai je, skali tengok...


fuhhhh.....orang lain daaaa..legaaaaaaaaaaaa....
haha...masa tu da kene marah ngan kazen aku da..

"ko lah..yg g dating kt bawah pokok tu nape??..aku cakap jangan pergi ko nak jugak pergi"

aku jawab "yelaaa...mana aku tau nak jadi cam ni..ko hengat ari2 ke aku jumpa..ni ler 1st time nk jumpa tau.."

kazen aku nyampuk "ko cam tak tau je mak dia tu garang...carik nahas je lah kau ni!!"

aku da tak tau nk jawab apa...ni je aku jawab kt dia "ok lah wei..aku nak balik umah aku ni...penat wei kayuh basikal cam tak cukup kaki jek...esok jumpa lagi"


hahaha....cintan monyet mmg cm tu kan..jumpa kat bawah pokok...
mau tak mak En Cerpelai menjerit....klu da nampak anaknye ngan 2 orang anak dara kt bawah pokok time bulan puasa..malam lak tuh..apa lagiiiii...memang nak kene lah tu kannn..
yelaa..takut kang jiran2 nampak...kang tak pasal2 umur belasan tahun da kene kawen kang...hiksss...

aku tak tau lepas tu En Cerpelai g mana masa aku cabut lari tuhhhh...rasa2 dia pon blah gak kot..tak pon g jumpa kawan2nya...


bersambung di lain entry.....

7 comments:

cerpelai said...

Tak blah mana-mana pun.. Dok kat Mat No Gobek makan nasi lemak.. Layannn...

helena's said...

woi balikkkk..hahah takleh bla,,ape enCerpelai buat ye pastu..lari pecut ke?kekeke

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

suamiku,
terus g makan erk...
sabo je lah...

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

cik hel,
tu en cerpelai da jawab tu..
dia g warong makan nasi lemak..cisss

ai said...

ekekekekekeke...!!! tau kau takut! :P

easza said...

boleh tahan en cerpelai....
patut ajak je fieza mkn nasi lemak sama...

miji said...

yang ni aku ingatlah, kena marah dgn mak, tak silap angah mase tu ade ternampak kak fiza jumpe abg kat pokok tu

hahahaha tak cukup tanah lari... eh.. sila plak, tak cukup pedal basikal nak kayuh, dah macam kena kejar dengan batalion askar jepun jer

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...