Tuesday, July 21, 2009

Kisah Cinta Fiezzamy 1 (Kad Raya Punya Pasal)

Tajok entry tak bleh blah wei..jiwang gilerr..kahkah
tapi acik pedulik haper..blog aiii kan..so aii punya suko lah nk citer pasal apa pon...

Tengok blog orang len ada kisah cintan cintun ngan pakwe, tunang, suami..hehee
acik pon terasa cam nk buat gak entry pasal ni...
ok..jom layan KISAH CINTA FIEZZAMY

Camane nk start ye...
ok..Mula2 saya kenal ngan En Cerpelai ni masa saya form 2 lagi..kecik2 da gatal erk..hihi
masa tuh, kazen saya ni sekelas ngan adik EN Cerpelai..kejadian adalah pada bulan puasa di rumah saya..nama kazen saya tuh Emy...

Emy : dik... (sedara n kazen2 saya panggil saya adik tau..kecik besar tua muda pon derang panggil saya adik..sebab tu saya awet muda..kahkah) aku nak tulis kad raya ler..nak bagi kawan2 aku...ko tolong aku ye!!
Saya : tolong apa?? tolong tengok bleh ler..hehe
Emy : ala..temankan aku jerk..aku buat kt umah ko..
Saya : ok!!..tp ngan satu syarat..ko kasi free 1 kad raya kt aku..
EMy : ok!!
Masa ni dia tengah tulis kad raya kt adik En Cerpelai tau..
Saya : wei...kawan ko ni ada abang kan??
EMy : a'ah..abang dia Yusman gak namanya..tapi Yusman apa ntah tah tau ler..
Saya : hehehe..aku nk bagi abang dia kad raya lah..kang ko pass kat adik dia erk..
Emy : ko nak kenal ngan abang dia ke?
Saya : Eh..tak lah..saje je nk bagi kad raya..tak tau nk bagi sape.. (cover wei..kehkeh)

lepas tu esoknye kazen saya ni pun bagilah kad raya kt adik EN Cerpelai..
sekali ngan kad raya saya tuh...
En Cerpelai masa tu tak kenal saya tau..almaklumler daku kan anak dara yang tak glamer ketika itu...gadis kampung katakan..mana En Cerpelai nak kenal..hahahaha..
puas ler adik en cerpelai terangkan siapa saya ni..
untuk tidak menghampakan perasaan saya, en cerpelai pon balas kad raya saya..
kee....dekat kat raya tu saya ada tulis ni kot

***********

***********

**********


**********



**********

"Pecah kaca, pecah gelas
sudah baca harap balas."

hahahha...dah aku yang tulis cm tu, terpaksa lah en cerpelai membalasnya...hiks..

masa ni saya lupe lah (aku ni kejap tulis saya..kejap2 kang aku..yang mana satu ntah nk guna..janji korang bleh baca..hehe) camane EN Cerpelai balas kad tu..
rasanya masa tu saya tgk round2 naik motor ngan kazen saya pestu terserempak ngan En Cerpelai..dia nek basikal tua je masa tuh...pestu terus bagi kt saya..

dalam hati masa tuh punya lah happy sebab dapat kad raya dari seorang jejaka..kehkehkeh..
hidung da kembang kuncup time tuh....rasa nk melonjat jek..tapi seperti biasa...orang pompuan ni pon ada egonya jugak kan...saya kontrol lor atas kehappyan saya masa tuh..kekekeke...



BERSAMBUNG.........................
ceh..nak bersambung2 bagai..ko hengat ko tu siapa?? artis??

tak pe laaaa kannn..
korang suka kan baca2 citer cam ni...hehehe

16 comments:

TuN TeJa said...

HAHAHAHAHA...aku nak gelak je...siap ada pantun lagi...lama gak korang bercinta ya...yg emy tu jadi ke dgn angah?

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

SIS,
angah tu ngan emy kawan sekelas je..
angah dah tunang da pon ngan orang len..

miji said...

betul tu, sy dah tunang pun dgn org lain, tak best ler carik sedara2 jugak, kehkehkeh

miji said...

tapi aku sendiri pun dah tak ingat kejadian ni, kuat betul memori kad kakak ipar aku ni, pakai memori daun pisang kot... hehehehe

easza said...

alahai isteri En Cerpelai... senyum sorang2 saya baca post tuh...

fieza... angah tu nk ngorat tunang dia lagi teruk....
kalau dia baca komen nih kompom ngamuk punya....

alahai yusmah hafsham....

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

adik ipauku,
kehkehkeh...
apa barang erk dapat ngan sedare mare ni..cissss!!!

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

adik ipauku,
hampagas ko!!
jgn memain sama ini memori kad..
bukan sebarang memori kad er...
tapi ada kalanya memoriku menjadi "lost memory"..
hahahaha...

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

easza,
mana taknye..
tunang dia ni bukan suke layan orang laki sangat...
(memandai je aku)...
citer je easza....angah tu tak akan marah punya...
kehkehkeh!!

SyaNa said...

segan dow..org tu dpt kad raya dr abg naik beskal :)

miji said...

easza:
ceh, aku tak penah nak ngorat pompuan pun, dia yg ngorat aku, hahahaha, jgn nak nyibuk, ingat ni laman chat ker? ni nak bagi komen jer pun

fieza:
eh2, klau akak nak tau, si easza ni yg kenen2 kiteorg, tu yg jadi, dia tu agensi carik jodoh, tapi takde lesen lah mcm along tu

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

syana,
yang..kekehkeh...

adik ipau,
eleh...nak cakap bahawasanya menantu n bakal menantu dalam keluarga En Yusof nilah yg ngorat anak lakinya erk???
nak cakap ktorang yang carik korang ke???
hahahhahaha....
betui kot...aku ke tu??
eh!!..shida pon sama kan..
Kila..ooo kilaa...adakah kau pon begitu...
hahha....

Anonymous said...

msjunior said..
aslamualaikum...hehe rasa terpanggil tuk bersuara...
ala bakal kakak ipar ku syg.
mna der shida ngorat adik ipar akak uh..ktorg sme2 join ulat blu pnjt daun la, hehe..mmg btol kata adik ipau akak uh.ni semua angkara kak easza diala yg telah bjaya kenen kan ktorg..smpai ktorg tersipu2 malu gtu loh..hehe
(ei miji buat statment tak pnah ngorat pompuan knon..poooorah)huhuhu

easza said...

miji... hahaha... perasan... mood xhabis... dok tersandar kt kerusi ptg2 hari merenung nasib... pada sape??? pada aku ni lah tempat meluah perasaan.... huhuhu....

fieza... adik ipau mu yg lemau tu mmg sesgt lah teruknya... kehkehkeh...

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

shida bakal birasku sayang,
w'salam yang...suke tul akak ko baca blog ni..hihi..apa lagi..create ler satu blog..kasi panas skit..
hiks..

biasale..adik badik yang bernama Yusman mana nak ngaku yg derang ngorat pompuan..egoissss..kehkeh...
kak easza tu jadi agen korang erk..
korang da bayar duit yuran ke lom??
g bayo cepat..

easza...kang bagi 50% erk..hahaha

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

easza,
haha..saya mmg da tau lama yang dia ni mmg lemau cam limau...hehe
kutok adik ipo sekali skala..raya kang jgn lupe ko mintak ampun erk..

dia slalu mengadu damba kt easza erk..kesian dia...
byk tul masalah dia tu erk...
tak pe..
lepas ni easza caj je mamat tu..

cerpelai said...

Yaa.. Begitulah tuan-tuan dan puan-puan para hadirin hadirat yang dikasihi sekalian..

Dengan jawapan dari ustazah fieza itu maka berakhirlah sudah forum ehwal perdana yang ditaja oleh syarikat biskut Encik Kulup dan Nenek Iparnya..

Berjumpa lagi kita dalamm?

Ehwal Hafshammm..

As'salamualaikum..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...