Thursday, July 23, 2009

Kisah Cinta Fiezzamy 2 (Boidata & Abang angkat)

Korang nak tau ke kisah selanjutnya??
hehe..tak habis di situ jek ye.. kad raya yang di balas oleh En Cerpelai tu di balas balik dari saya..
tapi sekeping surat la..bukan sekeping kad..
surat ni kalau diingat2 balik memang kelako ler...En Cerpelai masih simpan segal surat menyurat dari saya...hehehe..tak caya?? tu nanti saya snap gambo surat2 tu erk...
Surat pertama yang saya bagi kat EN Cerpelai adalah surat nak mintak jadik adik angkat kepada En Cerpelai dan disertai dengan My Biodata (hahaha...tak bleh bla ler wei) redface..
yang ni pon pass surat masa saya kt motor dan EnCepelai kat atas basikal..hehehe...

Memula ingat takde respons dari sidia..tapi tunggu punya tunggu akhirnya surat saya pon terbalas jugak dari sidia..yang saya ingat En Cerpelai byk buat lawak kt surat tu...
ada ke dia suruh saya panggil dia Doremon..sebab apa tau..kt surat saya tu, saya ada tanya dia nak panggil nama dia apa kan..sebab panjang benau...(tak sedar nama aku pon panjang tuh)...
tu yang diabalas suruh panggil Doremon.terkekek2 saya baca surat tu..
Dan "tawaran" saya tuk jadi adik angkat telah pon berjaya...kehkeh...
benornye masa tu aku da gatal sangat nak mintak kapel..tapi agak2 le kan...baru kenal da nk mintak kapel..lagi pon saya kan pompuan..malu beb...ye..aku ngaku yang aku gatal time tuu...hahaha

Dan bermulalah agenda adik angkat dan abang angkat...telepon menalipon tu kurang sikit...
sebab mak EN Cerpelai adalah amat garang ketika itu..takot woooo..

Masa ujung tahun tu dapat berita dari En Cerpelai yang dia nak pindah skolah..sebab dapat tawaran ke skolah teknik shah alam..sedih sangat ler masa tu sebab konon2 cam sepasang kekasih yang akan berjauhan ler...sebelum tu beranikan diri nak jumpa En Cerpelai kat Kedai Nen (kedai cik eton skang).. dekat je dari umah saya..Nen tu kawan ngan saya....so, saya tumpang kedia dia tuk balut hadiah yang akan saya bagi kat En Cerpelai..
Nak tahu saya bagi apa??... haha..saya bagi Buku Latihan subjek apa ntah..tak hengat..
masa tu malu2 kucing...kucing pon naik menyampah tengok aku...hahaha...

Bila dah berjauhan ni, da jarang jumpa...nk calling2 jauh sekali...hehe..ada lah sekali sekala En Cerpalai call saya....dan bila cuti semester baru nampak batang idung...
Ada satu masa tuh En Cerpelai ada call saya...dia g tau saya yang adik angkatnye yang lain minat kat dia..dan budak tu bagi surat cintan sampai depan umah lagi..surat nk mintak jadi pakwe..hahaha....En Cerpelai mintak pendapat saya masa tu...saya cakap suka hati ler kan...watpe nak kene tanya saya..dan keputusannya En Cerpelai reject pompuan tu..sebab dia anggap cam adik je tak lebih dari tuh...(masa tu dah lonjat2 keriangan)..
See?? En Cerpelai ramai peminat tau..termasuk lah kawan skolah saya...ada beberapa orang datang jumpa saya masa kt kelas..kawan saya tu tye saya cam ni..

Kawan H : Fieza...ada orang nak jumpa ko jap lagi..
Saya : Siapa??
Kawan H : budak kelas aku..si M ngan N..
Saya : ok..

Tak lama lepas tu kawan H ni pon datang bawak si M ngan N..

Kawan M: fieza, ko kenal Yusman erk?
SAya : Kenal lah..kenapa??
Kawan M : ko ngan dia ada pape ke??
Saya : Dia tu abang angkat aku je lah..kenapa?
Kawan M: tak lah..aku nak tau jek... ok lah erk..

Lepas tu derang pon blah cam tu jek..kawan si N tu cuma menjadi pendengar setia..hahaha...
Siasat punya siasat, derang ni minat ngan EN Cerpelai...huhuhu...


Bersambung lah ye..sebab aku nak flashback balik citer2 lama nih...kehkeh..

8 comments:

cerpelai said...

Habis terbarai cerita lama gua dibuatnya..

Nora said...

cess... ingatkan pakwe makwe zaman sekarang je advanced... ko lagi advanced ek fieza... caya ah... tabik toink toink dah ni...

ramai sungguh ek peminat encik cerpelai... kira fieza berjaya aa dalam pertarungan memenangi hati dia eh... huahuahahahahhaa

helena's said...

hahahaha,,takpel ENcERPELAI..saya suke..tak sba nak tau lagi..sambung le copek..hehe

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

Suamiku,
hahaha...relaks ler..byk sambutan ni...
rugi woo kalau tak sambung..
ala...citer skit2 je kisah2 lama tu..hiks

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

Sis Nora,
hahaha....saya terlebih advanced ler..hiks..
tu ler..kiranya saya berjaya menambat hati dan jantung En Cerpelai...
weekeke...

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

cik hel,
ok2...akan ku sambung citer ni lagi,..

TuN TeJa said...

kelakar gak ya citer lama2 ni ya...Keh..keh..keh...lama 2 bercinta...sambunglah lagi weh..aku tak sabor nk baca kisah korang... fiza kalau ada gambor Cer dolu2 lagi best...
pecah kaca pecah gelas lepas baca harap balas!!!! Hahahahahahaha...

easza said...

klakar lah fieza...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...