Thursday, July 24, 2008

~ Bersyukur sangat....

Alhamdulillah..bersyukur sangat ke hadrat ilahi.... > mesti korang pelik kan asal aku ckp cm ni..hehehe

x der lah..bukan apa...aku bersyukur sesangat sebab sekarang sudah pon 24hb...esok 25hb hubby dapat gaji..memang slalu 25hb..kadang2 lambat gak ler..tp harap2 esok bleh dapat lah kan...erk..tersepong lak..nk citer lain sebenarnye...

so bile hubby gaji dapat lah ktorang p giant membeli barang2 dapor yg dah kehabisan stok kt umah tuu....bulan2 yang lain rasa seksa sangat nk tggu gaji...sbb gaji kami mmg x cukup..gaji pon ciput jer tau...tolak itu ini balance pon bleh tahan 2 minggu cm tu...
tapi bulan ni Alhamdulillah..macam biasa gak balance bertahan 2 minggu...tapi ada sahaja rezeki yang datang...nak2 untuk anak kami...yelaa orang cakap rezeki anak ni ada je kan...memang betul lah tu...sebab apa tau..ktorang mmg lah bli stok susu tuk anak ni byk..dalam 4kg lebih ler..tapi bila dekat2 ujung kompom susu tuh habis...so kenalah p kedai cari stok susu tuk beberapa hari....Alhamdulillah ada sahaja rezeki Qaisz yang Allah berikan...lagi satu bila tgh bulan hubby akan dapat duit claim..so, dapat claim benda pertama carik susu buat stok...hehehe

sebelom ada anak ni mmg terasa sgt lah bila tgh2 bulan...mmg tercekik ler org cakap...masa tu terpk gak camana lah kalau ada anak nanti kan...cukup ke x makan pakai tuk anak...tapi sekarang boleh tahan lah...kami masih boleh atasi..biarlah kami ni sebagai ibu dan ayah x cukup makan..g kerja pon kadang2 x bawak duit...pape pon kene dulukan anak...ni citer betul tau..bukan nk minta simpati...hehehe
kadang2 bawak bekal roti ke apa ke yg ada kt umah....

walau camane pon kami tetap bersyukur kerana kami masih lagi boleh menjamah lauk pauk, boleh lagi memakai baju berbanding kt luar sana ade ramai lagi org yang lebih susah tul tak...kadang2 derang makan nasi ngan air jer...kesian kan....cam kisah bersamamu tu kan..bila tgk bersamamu mesti cakap dalam hati ada lagi orang yang lebih susah dr aku rupenya....hehehe
Alhamdulillah.......Ya Allah Ya Tuhanku...Kau murahkan lah rezeki keluarga ku ini....Aminnnn...


ok lah..saje je nk citer pasal ni....nk kongsi ngan kegkawan sumer...adioossss...

1 comment:

ijan>izan>hakimi said...

Hahaha..ko ngan keza yang bawa wabak...aku dah kna tempias...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...