Friday, July 25, 2008

~ Hari ni Qaisz 11 bulan 14 hari....


ermm...(pelik ler..asal nk mulakan entry mesti aku letak "erm"..nape erk)...hhahaha
hari ni Qaisz dah 11 bulan 14 hari..lagi beberapa hari genaplah umurnye setahun iaitu pada 11/08/2008 ni ...dah besar dah anak ibu ni...rindu masa dia baru lahir...hehehe...kiut kan...rindu gak masa dia dok main bola kt dalam perut aku..hehehehe...kadang2 teringat gak masa mengandungkan dan bersalinkan Qaisz ni..pengalaman bersalin...perkara paling hebat pernah dilakukan...bangga pon ade gak..sebab bersalin normal kan...Alhamdulillah semuanye selamat....
plan besday party?? masih di plan lg ngan kakak aku....sebab anak dia pon lahir bulan 8 gak..
dan abah aku pon lahir bulan 8 gak....tapi x derlah party secara besar2an tuh...sekadar makan bersama keluarga jerk...
bahagian aku cuma bli kek dan jajan2 je...kakak aku lak aku suruh dia masak sedap2...cengkelat x aku ni...hihihiihi....tapi aku buat awal..sbb 11/8 tu hari senin...dan minggu tu byk plan..
ada kenduri kawen kat sijangkang...so plan buat 3hb 8 ni....tu kite citer nanti erk..akan ku tepekkan sedas gambar..hehehe...
kek apa erk nk bli?? ade cadangan x??...hehehe...

nak citer lak perkembangan Qaisz skang ni...
- dah merangkak dengan lajunye..
- dah memanjat dah...(kalau jatuh tu jgn citer lah...)
- dah boleh jalan..tp kite kene pegang tangan dia...kira kite tatihkan dia lah..
- gigi lak ade 8 batang...suke sgt gigit jari ibu dia....
- klu menyusu tu rasenye sebulan lebih 5kg susu kot....sbb dia x nk makan...
- bebaru ni dia suke makan carrot lak...
- bahasa dia lak dah berubah..klu kecik2 dulu bahasa jerman kan..skang dah ade bunyik bahasa jawa skit...harus lah kan bahasa jawa tu...kata anak jawa...wakakaka...x der lah...dah belh cakap "tok (atok), tatak (kakak), nak (hendak), mak (emak), dan ade lagi lah beberapa perkataan...
- dah kenal binatang seperti kucing, cicak, burung....
- dah pandai merayap..suke jalan2 naik motor..hiks
- bila nampak kasut kt luar dia pon sibuk nk pakai...ermm nanti ibu blikan kasut erk
- bila dukung dia nk turun tanah lak...sbb tgk kawan2 dia sumer dah berjalan....
- bila mandi suka sangat main air...kadang2 ibu dia pon basah skali...hahaha...ni kalau blikan kolam mandi ni mesti best kan...
- suke makan asikrim...mentang2 nenek ko jual eskrim..ko pon nak gak erk...

lagi apa erk...hahaha...lagi satu...bulan 8 ni nk kene p spital klang...pasal testis anak aku...
bukan hernia tau...apa nama nye erk.."underscended testis" lebih kurang ler...
kene wat temujanji tuk operate...sebelom ni ade pergi tapi doktor tggu setahun...doktor cakap kadang2 umur setahun dia bleh baik sendiri...mintak2 bila umur setahun tetiba dah baik erk...buleh ke cm tu..kuasa Allah kan...kita mana tau...Allah Maha Besar....

ok lah...ni jer tuk hari ni...lenkali citer lagi...hahhahaha

1 comment:

ijan>izan>hakimi said...

jangan lupa jemput cousinmu yang satu ini tau.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...