Tuesday, February 24, 2009

Akibat saya yang CUAI dan LALAI!!!!!






Hai semua...semalam saya emergency half day ler...
Qaisz ngan atoknye jatuh motor...

Alkisahnye begini, pagi semalam sebelum ke tempat kerja saya dan anak saya naik motor ke kedai sebab nk beli pampers Qaisz..belikan dia roti skali..sebab roti tu makanan peberet dia..
Samapi je rumah, saya parking motor abah saya kt tempat letak motor kt sebelah umah saya ler..
Lepas tu suapkan dia roti...Tak lama lepas tu hubby pon da siap nk pergi kerja...
Saya suruh mak saya suapkan Qaisz..Tapi si Qaisz ni x bagi lak...Dia cam x bagi saya pergi kerja..suruh duduk je depan dia...Lepas tu abah saya pon amik dia ler nak bawak dia jalan2 naik motor..selalu pepagi klu nk pergi kerja, abah saya mmg buat gitu..tak nak bagi dia mengamuk...

Tapi pagi semalam............

Bila abah saya start motor je, tetiba saya dengar bunyi motor jatuh...kuat jugak..lepas tu Qaisz menangis..dalam hati saya mesti jatuh motor ni..cepat2 saya ngan hubby lari nak bangun kan abah saya ngan Qaisz...abah cakap motor tu cam nk kedepan..Rupa2nya masa saya bawak motor tu gearnya saya x free kan lagi..YA ALLAH...rasa bersalah sangat..bodoh tul ler saya ni..kenapa ler x freekan gear dulu...LALAI...CUAI...memang BONGOKKKKKK ler saya ni...
Akibat daripada SAYA yang tak freekan gear, abah dan Qaisz jatuh kesebelah kiri...sebelah kiri lak ada motor hubby saya..dua2 motor jatuh..kira cam abah saya jatuh motor atas motor..cam tu ler kedudukan abah saya...
kaki abah saya kene himpap motor..badan lak dekat motor hubby yang dah jatuh jugak...
Tapi terima kasih sesangat kat abah..sebab dalam pada tu abah saya sempat pegang anak saya daripada dia terjatuh...sebab masa saya sampai kt motor tu saya nampak tangan abah saya masih pegang anak saya yg duduk kat bakul motor tuh...YA ALLAH..x tau nak kata apa dah...
kalau tau nak jadi cm tu saya x kelaur pergi kedai pon pagi tuh....
Saya terus angkat anak saya...sebab abah saya dah jerit suruh angkat anak saya cepat2..sebab dia da x tahan...lagi sikit kepala abah saya nak kene tiang batu kat garage tuh...mujur ada motor hubby kat sebelah..kalau tak memang dah terhantuk...hubby saya lak tolong bangunkan abah saya...
Saya check badan Qaisz tengok x der pape pon luka..tapi dia asik nangis jerk...kene pujuk dia dulu..maybe dia terkejut kan...x lama tu saya pergi kerja...masa nk pergi tu saya salam abah saya..tanya kat abah saya.."abah x pape ke"..abah saya cakap "x ada"..tapi saya tahu..kaki dia sakit..
masa kt atas motor nk pergi kerja tuh, saya nangis..sbb x tahan sangat..asik terbayang je keadaan masa bapak n anak saya jatuh tuh...bila sampai opis, saya xleh buat kerja...kejap nangis...kejap lagi ok...hati asik ingatkan kt umah je....dalam hati meronta2 nak balik..tengok dulu kerja kt meja...ada sikit je..cepat2 saya siapkan...then g tahu hubby saya nk 1/2 day...suruh hubby amik saya kul 12.30...sebelum tu saya call mak saya...tye keadaan derang..mak cakap anak saya asik nangis x benti2 dr tadi..lagi ler hati saya x sedap..
saya call kakak saya mintak dia datang umah saya..tengok2 kan dulu...
Kul 1.00 pm baru saya smpi umah....Qaisz x leh nk menyusu..mungkin mulut dia terhantuk..tp tak berdarah.. cuma gigi atas dia cam retak..tp tak patah...sebab tu ker dia x nak menyusu??..
Tapi bibir bawah cam bengkak.. dah petang baru dia bleh isap susu..tu pon kene puting botol yang kecik..kalau besar dia cam rasa sakit..cek kat mulut dia..tak de pape...
Pagi ni plak nk pergi kerja dia nangis lagi...Qaisz ni kalau dah nangis skali...memang asik nangis je lah..x leh silap sikit..lepas tu nk mengamuk jek...
Keadaan abah saya Alhamdulillah x der pape...
"Abah, adik mintak maaf ye..disebabkan kecuaian adik, abah ngan Qaisz jatuh motor.....adik sayangkan abah...adik x nak jadi pape kat abah....adik janji , adik x kan ulang benda yang sama...lepas ni kalau adik bawak motor, adik akan free kan gear dulu sebelum masuk umah...sad"
tuk anak ibu lak " ibu mintak maaf ye sayang...sebab ibu, anak ibu ni jatuh motor...ibu akan ingat benda ni sampai bila2...ibu janji..ibu x kan cuai lagi..ibu sayangkan adik...ibu x nak adik sakit2...biarlah ibu yang tanggung sakit tuh..." buat hubby lak " Abang..ayang mintak maaf...ayang tau ayang cuai...."

1 comment:

helena's said...

sabar ye mrs fieza..semua tu kan takdir..jgn salahkan diri sendiri..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...