Thursday, June 11, 2009

Pencuri Masuk Umah Aku...

Nampak tak besi yg benkok tu, pencuri masuk ikut situ....



Cermin tingkap dia letak kt bawah...


Habis beg baju Qaisz, beg yg Syana bagi semua dia campak kt luar rumah...mmg jahanam betol ler pencuri goblok ni!!!






Salam...skang ni saya bersiaran di cyber cafe..baru balik dari balai polis..buat aduan..

Rumah saya kene masuk dek pencuri...

Pagi tadi ler..masa nk mandi tetiba mak saya cakap kenapa saya buang bag2 baju Qaisz kt luar rumah..pestu saya cakap ler kenapa lak saya nk buang beg kt luar malam2 buta..skali masuk bilik sebelah tgk barang2 dah berterabur...Carik enpon saya tapi x dapat...saya caj enpon kt ruang tamu...pencuri tu da kebas...pestu enpon mak say pon di kebasnye...klu enpon biasa tu tak pe le..ni enpon PDA brand HTC..adoiiiii..

mula2 saya tye bapak saya dia masuk bilik tak..bapak saya cakap tak de...skali hubby saya nampak wallet bapak saya kt atas almari..ic ngan lesen dah terkeluar...bapak saya check tgk duit RM60 dah ilang..da ler mmg tinggal RM60 jerk..kurang ajar betoller...


Seb baik saya, hubby ngan Qaisz tdo kt bilik yg berkunci...tapi syukur ler sebab mak ayah saya x der pape..sebab derang tidur tempat yg tak berkunci..
saya nangis tau..meremang2 bulu roma saya pagi tadi.. sebab ni kali pertama umah sayakene masuk pencuri...yang peliknye ktorang x sedar pape pon..

Lepas satu, satu masalah timbul...da lah saya plan nk carikkan enpon tuk abah saya..senang dia nk kemana2...alih2 enpon saya pon ilang...adoiii

aku sumpah sape yg curik tu mmg tak selamat ler..biar mampos mati tergolek kene langgar...bukan ler kami ni senang sangat..masuk ler umah org kaya2 tu haa...tp umah orang kaya byk safety..umah cam kami ni mana ada safety sgt..tu ler bezanye kann....
mmg cilakak le..haa..geram aku ni tauuuu....


klu nak tau citer yg lanjut korang g blog en cerpelai...dia taip tersusun skit..ni aku taip ikut hati aku je ni..sbb tgh geram..
































8 comments:

~Eila Nur Kaseh~ said...

ya allah fiza....nasib baik fiza sekeluarga selamat..hisk..mmg tak sedar langsung ekk...setakat curi bende2 kcik ni..agaknya mat pit kot?? sabar ye fiza..dugaan Tuhan...sian fiza..

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

eila,
tu ler..seb baik kami x pape..rasa mmg mat pit ler..
thanks eila

SyaNa said...

kuang ajaq btol la kan..
pilih la umah banglo2 kot nk mencuri pun..
eieeeeee geram tauuuu

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

adehhhh risaunyer .... sabar yer fieza .. mmg hampeh pencurik tueeeeeeeeeeee

Fiza Nordin said...

ohoooo nasib baik le ko & family xde ape2 eh...tp yg buat ni musti keje mat pit, ye dak.kurus jek orgnye nih sbb leh lak dia masuk ikut besi bengkok tu.heheheee cam ahli nujum lak aku
ape2 pun apo laie nak cakap melainkan sabo jek la ek...

Amiha Ayu said...

ya allah... apa pun alhamdulillah semuanya selamat...

sabar banyak2 ek fieza..
take care..

cik helena said...

jahanam punye pencurik!

A.I said...

Ya Allah!!!!!

Sial betol la dowang ni! tp sib bek kau anak branak takde apa2..syukur..