Friday, October 15, 2010

Banjir ooo banjirrr umah kita masuk airrr woooo.....

Ahaaaa....kejadian berlaku hari Khamis pagi...


Masa ni abah bangun nak ke bilik air..sekali tengok air dok melimpah2..abah ingatkan ada orang bukak paip toilet tak reti nak tutup..sekali abah bukak pintu luar..mendapat laa kan..tetamu sudah memenuhi luar rumah...maka air pon mengalir ke dalam rumah dengan lajunya..bunyik da macam air terjun (aku tipu..)..hehehe


Ngam2 pulak elektrik umah aku tetiba je padam..ada barang yang da short (cam ni ke eja?? hehe)...


Maka bergelap laa kami anak beranak sambil mendengar bunyik2 air yang sedang masuk ke dalam rumah..tak sempat nak alihkan pape perabot pon..laju je masuk ke ruang tamu ngan bilik...TV ktorang meletop ok...banyak gak yang rosak..almari baju aku pon bawahnye da hancur sebab berendam ngan air masin...Dugaan kan...terima je lah denga redha ye takk


Aku terpaksa gak pergi kerja sebab esoknye (Jumaat) aku cuti sebab anak buah aku nikah...maka aku pon pergi kerja bawak Qaisz sekali..haihhhh...tak reti duk diam Qaisz...ada ke patot dia tak bagi aku duduk depan komputer..sebab dia cakap dia yg nak buat keje..dia suruh aku duduk tepi...kehkehkeh


Tak caya ke umah aku banjir..jom tengok gambo...








Gambar adalah dari hasil tangkap muat En Cerpelai Cerp...
hihihi

2 comments:

TuN TeJa said...

dik air nih dtg dr laut ker? nape ujan xder ribut xder tetiba banjir plak....adussss siannya abis seme herta bende rusak lah ya...

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

rumah tu dekat ngan sungai la kak...
air pasang tinggi hari tuh..so melimpah ruah laa ke kawasan umah..

tv ngan almari baju sudah rosak kak..hehee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...