Thursday, February 17, 2011

Pap..pap..pap...KARIPAP PANAS

Kite skip dulu cerita pasal bercuti ye..

Sekarang cerita pasal karipap pulak. Semalam petang saya dapat karipap frozen dari kawan opis en cerp. Alkisahnye begini, masa raya tahun lepas, saya ikut en cerp ke rumah kawan opis dia. Namanye Kila. Dalam banyak2 hidangan tuh, saya asiklah makan kuih karipap yang dibuat oleh mak Kila nih. Sangat sedap la. Orang kata terbaik dari ladang. Sebab inti keledek. Memang kegemaran saya la kan. hehee

Bebaru ni tetiba ngidam nak makan kuih karipap yang sama jugak. Maka dengan muka tak malunye saya terus tanya Kila ni. Ada tak buat kuih karipap. Kalau ada, saya nak skit. Nak beli la kononnye. Tapi dia cakap Mak dia tak jual. Kalau mak dia ada buat lagi dia akan bagi saya skit.

Rezeki sayalah semalam kan. Dia cakap ada lebih kuih karipap mak dia buat hari tuh. Makanye saya suruh en cerp ambik bungkusan karipap tu dan suruh dia bawak balik.

Sampai je kat umah semalam, terus goreng. Habis time tu jugak. Qaisz biasalah. Makan karipap, tapi makan yang tepi2nye jek. Sangat sedap ok. Kalau jual ni kompom laku.



Terbaikkkk laaaaaaa......

Thanks Kila...
(mintak resepi bleh?? hehehe...)
Inti penuhhh ok... tak cam jual kat kedai2 tu..
luar kemain beso..dalamnye alahai..bleh kira bape ketul intinyne...
hehehe

2 comments:

SyaNa said...

wah yang mengidam ek??
hehee

Ayuraza said...

salam....kunjungan balas....sedapnyer karipap..:P
follow u dear...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...