Friday, October 7, 2011

BSP - Nak tunjuk cara2 nye..


Ni nak citer pulak pasal cara2 nak buat BSP sendiri. Aii kan kene kencing manis ketika mengandung. Jadi, sehari sebelum jumpa doktor kenelah buat BSP ni. Dari pukul 8 pagi, 10 pagi, 2 petang dan 9 malam. Sepanjang hari tu kene la diet skit. Tak boleh makan yang berat2 dan manis2 sangat. hehe

Mujurlah kakak saya ada benda2 nih. Kalau tidak mau ulang alik pergi klinik dalam masa satu hari. Cuti saya dah la tinggal 4 hari jek.


Ni barang2 yang mesti ada ketika membuat BSP. Kapas pon perlu ye..
Kalau tak nak lap darah tu kat mana?
Yang macam pen tu jarum dia tau..

Nampak tak jarum nye tuh?...


Kita kasi cucuk kat jari hantu tau.. tak sakit pon
sikit je tuh..hehehe

Bila dah cucuk tu titikkan darah tu kat sripes.
Tunggu 5 saat..
pestu keluarlah keputusannye seperti dalam gambar.hehee

Dua minggu sekali saya kene buat BSP ni sehinggalah saya bersalin.
Sangat x sabar nak tunggu baby keluar.
Baby boy ke girl eh?? hahaha
Tungguuuu....


1 comment:

Yantie said...

Kena buat hari-hari ek? alahai..risaunya kalau kena kencing manis semasa mengandung ek..
moga dipermudahkan ye kak fiza..

lama dah tak singgah sini..;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...