Monday, June 2, 2008

~Sekali lagi..

neutral Sekali lagi qaisz x bleh tidur malam....merengek dan terus merengek...ngan org len x nak ikut...bile ibu dia ade baru dia senyap....malam tadi bawak qaisz lagi pergi umah atok tuh....sebab telinga dia sejuk..hengatkan salah urat ke hape ke...tapi......dia kena kacau lagi...rolleyes
atok tu ubatkan qaisz sampi dua kali...memula pakai kunyit...lepas sapu2 kat badan qaisz dia campak kunyit tuh kt luar umah...lepas tuh qaisz tetiba je nangis..kuat lak tuh...hehehe...ibu dia smpi dah nak meleleh air mata...kali kedua atok tuh buat lagi sbb tgk qaisz x benti nangis kan...tapi kali ni pki sireh lak...baru dia diam skit...pestu atok tu kate qaisz ni kene ketegur ngan malaikat..pelikkan?? tapi memula aku x paham...tye balik atok tu apa maksud sebenar...atok tu kate ade orang tua yg dah meninggal teringin nak jumpa anak aku...atok tu tye mak bapak aku ade lagi x...aku ckp ler masih ade lagi...pestu atok tu tye mak mertua aku lak..sbb arwah opah hubby dulu sblm meninggal ade ckp..sempat ke x sempat nk tgk anak kami....atok tu ckp mungkin arwah tu ler..citer kat hubby..tapi hubby x caya....hehehe..
pestu atok tu kate yg qaisz ni nangis dia cm sedih jer...cam ade pape..atok tu kate anak aku merajuk ngan aku..dia kate anak aku cam rindu ler kat aku...cam x dapat kasih sayang...Ya Allah terus nk nangis bile dgr cam tu..mana mungkin aku x sayang kan anak aku....balik keje jer aku carik dia...ibu mana yang x sayangkan anak kan...atok tu kate masa aku kerja tu yang dia rindu kat aku....adoi..."anak ibu...ibu pergi kerja nak...nak cari duit..nak tolong ayah dan kuarga nak.....ibu tetap sayangkan qaisz x pernah berubah pon nak"....cry
pagi tadi seb baik dia elok dah....g tau qaisz yang aku nk p keje bukan nk jalan2....hehe..atok tu kate anak aku ni manja ngan aku....x per lah qaisz...tuk qaisz ibu turutkan...nanti ade mase ibu n ayah bawak qaisz jalan2 ye nak....skang qaisz x sihat..duduk umah dulu tau....
tapi pasal apa yg atok tu cakap memula tuh...aku pon x pasti....Wallahua'lam....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...