Friday, November 14, 2008

161108..hehehe


16.11.08~ ada apa ngan tarikh ni ye??..
hehehe...sape yang dekat ngan saya tahu lah ada apa ngan tarikh atauuuuu....buat2 x tahu kottt..
lalalalala......

hehehe... sebenornye 16.11.08 ni hari lahir saya yang ke 25 tahun...tengok!!..i muda lagi tau...hiks..
saje jer post entry ni awal2..nak suruh korang sumer wish kat saya..wish paksa!!..keji tol saya ni kan...
x der lah...16.11.08 kan hari ahad..hari ahad manalah saya bleh berblog..kan x kerja hari tuh..saya berblog time kerja je...wakakakka....

Alhamdulillah..saya masih lagi dipanjangkan umur oleh-Nya..Bersyukur sangat dengan usia saya ni, saya sudah pon berumahtangga dan mempunyai seorang putera.. Memang tak sangka ok.
Mana taknye kawan2 yang sebaya ngan saya pon ade lagi yang belom berkahwin. hehe
Ketika usia saya 22 tahun, saya sudah pon bergelar isteri kepada En.Yusman Fazzamy.
Banyak dugaan yang kami lalui selepas berkahwin. Kawen muda lah katekan..Dah gatal nk buat camno??..hahaha... Antara dugaan yang kami lalui ketika tu ialah saya dan hubby eksiden selepas2 bulan berkahwen. Lepas tu ekonomi pon mula merosot sbb hubby x bleh kerja hampir 2 bulan tanpa gaji.

Biasalah kan bila baru kawen je org keliling akan tanya soklan yang same. "Dah peknen ke?"..
" Ko merancang ke?". Macam2 lagi lah. Habis tu dah belom rezeki kami nk dapat anak nk buat camane kan. Tensen tau bila dgr soklan2 cm tu. Selama setahun setengah, soklan yang sama mereka tanya saya.. Haihhh.. tak tahu nak jawab apa dah..

Akhirnye pada bulan 12 tahun 2006, saya pon disahkan peknen. Hubby saya x percaya tau masa memula saya test tu. Ade ke patot dia kate test kit tu rosak. Sebab hubby x nak mengharap. Sebelom tu saya pernah test jugak. Tapi negatif. Saya nangis2 masa tuh. Nak pujuk punya pasal saya ngan hubby x kerja esoknye. then hubby blanja saya makan pizza hut..hehe..
So hubby x nak saya frust lagi kan, dia pon cakap test kit yang kedua tu rosak...hahaha...
Nak bagi hubby percaya, esoknye saya ajak hubby p klinik. Doktor pon sahkan saya peknen.
Tau tak?? Hubby masih x percaya. Adoiiii... Lepas beberapa minggu doktor suruh dtg balik nak scan..Ha.. mase tulah hubby baru percaya sbb dia pon tgk skali masa scan perut saya tuh..hihihi...

Dalam tempok saya peknen, saya x der lah ngidam yang bukan2. Alah, setakat ngidam buah rambai.. Apa ada hal kan..wakakka...x der hal katenye.. Dari bulan pertama peknen sampai bulan ke 8 baru saya dapat makan buah rambai. Biasalah, bile dah dapat tu kan, bukan nk perabiskan sumer pon. Makan sebijik dua jek..Hahaha...janji dapat rasa. Ni pon kakak saya yang carikkan. Alhamdulillah ler saya x ngidam sangat2. Cuma saya suke makan tomyam je time peknen. kalau saya tingin nak makan sesuatu, kene carik time tu gak. Kalau esok2 nye carik kompom saya x lalu nk makan. Sebab time tu saya dah tingin nak makan benda lain..Hahha,,ngada2 ok...

Pada 11.08.07 lahirlah seorang baby boy yang sangat kiut miut. Seberat 3.5 kg. Lahir pada pukul 6.27 petang. Alhamdulillah semuanya selamat. Masa keluar dari bilik bersalin tuh hubby x perasan. Kesian hubby tunggu lama. Muke pon dah letih. Nurse tanya saya, suami saya ade ke tak kt luar bilik bersalin tu kan. Saya cakap suami memang dari tadi dok luar tuh. Nurse pon panggil suami saya. Then suami saya tolong tolak troli katil saya ke wad. Hubby saya terkejut tengok baby kami. Dia cakap baby kami dah macam budak besar. Sebab rambutnye lebat. Pestu mata pon dah terbukak. Ye laaaa.. Baby dulu kan lambat nk bukak mata kan...hihih..
Lepas tu hubby pon azankan baby kami.. Perasaan time tu rasa cam x percaya je yang saya dah bersalin. Hiks...

Ok! saya tau entry ni da panjang da..Korang pon da malas nak baca kan.. siap nguap2 lagi tuh..hahaha...

Saya berdoa agar saya dipanjangkan umur olehNya,
semoga keluarga saya bahagia dan dimurahkan rezeki...Amin..

12 comments:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

Happy Bestday fiza.. wa muda lagie .. date fiza ni sama date dgn adik hubby ... kita doakan awk pjg umo ..murah rezeki ;-)

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

hehehe...diana thanks ye..
diana org pertama wish kat fieza..
terharunye lah..

adik ipar diana pon sama tarikh ngan fieza ek...hehehe....

Teja Suraya said...

hepi besday akak...
smoga dipanjangkan umo n dimurahkan rezeki akak sekeluarga...
:)

ijan@2 said...

hepi bufdey in advance ayang fieza..... aku saje nak jadi orang kedua... x mo wish dulu...

boleh kan...

semoga ko semakin
sihat
cantik
kurus
rajin
baik
sopan
solehah
beriman

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

tun teja,
time kasih ek sudi masuk blog akk dan sudi wish tuk akk..hehehe


ijan,
walla wei..
ko jadi org ketiga ler..hiks...
pape pon tu tak penting...
time kasih erk kazen..
ucapan ko mmg bermakna bagi aku..hehee
nak2 tang KURUS tuh...
adehhh...
hehehe

BigMouth said...

Happy Birthday to you Fieza... semoga dapat bby lagi...heeheheh
mude lagi ma.....
Cam alang ye lah...dah tuo!! hahahaha

Amiha Ayu said...

happy birthday to u..
happy birthday to u..
happy birthday to fieza....
happy birthday to u..

happy birthday fieza... gigih akak tak komen sampai 16th it self.. :)

semoga Allah sentiasa melindungi fieza sefamily dan sentiasa d berkerkati olehNya..
amin...

enjoy ur day!
*hugs*

pearl'E.J said...

Happy birthday yang... semoga panjang umur, dimurahkan rezeki dan bahagia selalu disamping keluarga tersayang...

p/s: muda lagi nooo... baru 25 tuhh... adeh, dan dan akak nih terasa tua banget... hahaha...

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

Kak lang,
time kasih kak..hehehe
dapat baby lagi ek kak..InsyaAllah..
ala..kak lang pon bleh dapat baby lagi apa...heheh

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

Kak Ayu,
hehehe...tenkiu kak..
akk tggu sampai 16hb erk baru komen..
hihihi..
terharu nye lah..sanggup akk tunggu..

Terima kasih kak..
Aminn...

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

Kak Ej.
Time kasih..mudo lagii..hehehe
ala..akk lagi nmpk mudo dari saya tau..
tak yah ler nk terasa tua bagai..hehehe

~Eila Nur Kaseh~ said...

fieza,
dpt tak sms...eppi belated bezday ok..semoga makin berseri luar dan dlm..makin langsing dan makin murah rezki....