Tuesday, November 25, 2008

Rindunya dengan Qaisz

haihhh...tetiba je saya rindukan anak saya...rasa nak peluk cium je skang nih...
gerammm....hehehe...x sabar nak balik umah...baru kul 3.30 pm....aduhh..lama sungguh...
Qaiszzzzzz..ibu rindu ler kat adikkk...huhuhu....

sekarang ni Qaisz dah bercakap..meleret je dia bercakap..tapi ntah apa2 ler yang dia sebut..
saya panggil hubby saya kan "abang"..then tetiba ari tuh dia bleh panggil ayah dia "abang" gak..
saya ngan hubby masa memula dengar tu saya gelak..then saya betulkan ler.."ayah" bukan "abang"...then dia diam jek...
cuma kadang2 je dia panggil "abang"..contohnye macam kalau dia amik kunci kereta kan..lepas tu dia pandang2 saya..
pestu nanti dia cakap le macam ni " abang,, ci ci" (maksudnye "abang, kunci..") sambil dia tunjuk2 kunci kereta tuh kat hubby...
sebab apa tau dia cakap macam tu..selalu kalau dia amik kunci, saya akan cakap macam ni "abang, tengok adik tuh dia amik kunci"...x sangka dia pon nak ikut gak apa yag saya cakap tuh...hehehe..adoiii...

kalau dia tengah makan benda yang dia rase sedap sangat tuh kan..then saya pura2 mintak kat dia..amboii..x dibaginye dia..siap geleng2 kepala lagi...hehehhe...ikut perangai sapo le nih...
lagi satu Qaisz ni senang ingat jalan..kalau nak pergi umah mertua saya kan..baru je sampai lorong nak ke rumah mertua, Qaisz ni dia cakap "fish..fish"... dia akan sebut tuh sampai depan umah mertua..sebab nye dekat umah mertua saya ade ikan..datang sana asik tgk "fish" ngan "Cat" jek...tapi bila nampak atoknye terus nangis..takottt..hahaha...

ni lagi satu perkembangan dia ni... dia suke sambung2 ayat..contohnye cam ni
kalau saya cakap " kite man..."
then dia sambung le"dii"..maksud nye mandi ler...
"pakai ba...." dia sambung "juuuuu"...
adeh..korang paham ke tak...tak pelah..biar saya je yang paham..hahaha...susah nak terangkan ler...

3 comments:

Sue@MamaMaryam said...

hahaha sama cam maryam..sy panggil ayah dia bii(hubby) dia pun panggil gitu.. bii jom makan!! dpt bygkan camne qaisz ckp... rindukan kt anak klu ingat gelagat derang...

* ayu * said...

paham paham..
tapi, naper panggil dia adik ek?

cintaKusayangMu said...

k.fiza...dpt bygkn cmne qaisz tu ckp ttg kunci tu...
msti geram kn..rasa cm nk cubit2 je....best nye.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...