Wednesday, January 21, 2009

Alahai Qaisz....

Malam tadi dalam kul 12.00am Qaisz cam terjaga dari tidur...Cam biasa lah saya tgk susu dah habis. Saya pon buatkan susu tuk dia. Lepas tu tukarkan pampers. Tak lama lepas tu saya bsagi dia susu tetiba dia x nak then menangis. Melalak2 cam ada yang sakit. Benti kejap tapi lepas tu nangis balek. Selalu pujuk2 dia ok je tapi malam tadi dekat 1/2 jam ler dia dok nangis. Tak tau kenapa. Saya sapu je minyak kat perut dia ngan kaki dia kan kot2 kembung ke apa ke kan...
Tapi dia tetap menangis..sampaikan mak ngan abah saya yang tengah tidur pon leh terjaga..yelaaa risau kan sbb nangis x henti2..
Dah macam2 saya pujuk...slalu klu menangis ktorang bawak naik kereta je..lepas tu dia ok ler..tapi malam tadi x dapat naik kereta..hubby kate kereta rosak...
so , biarkan je lah dia nangis...saya pon da x tau nk buat apa..terus bukak tv..ade lak citer resling (x tau eja ler)... dia terus senyap..tp sambil tu mulut saya x benti ler dr dok bercerita psl resling tu..
cam ni ler saya g tau Qaisz "ha..tgk tuh..dia kene pukul....ha tgk tuh, dia jatuh plak"...huhu asik cm tu jer ler..alih2 citer resling habis le plak..sebelom dia start nangis balek, saya cepat2 cakap ngan dia nk bukak citer kartun..pasangkan CD citer Finding Nemo..dia pon layan citer tuh..siap gelak2 lagi..asik cakap "fish"..."banyaknye fish".."tu nampak tak fish"...haha..saya pon layan kan je lah... tak lama lepas tu saya ajak masuk bilik balek..seb baik dia ok...
Ibu risau tau...tapi x pasti dia kenapa..maybe kembung lah tu..sbb sblm tdo dah 2 botol susu yang 9oz tu dia habiskan..agaknye perut x sedap kot..
atau pon mulut dia sakit...sebab petang tu masa ngah main kt luar rumah, dia main "push car"..tp tanah kt luar rumah tu cam lekuk2 kan..so dia jatuh kedepan ler...mulut nye terkena tanah..cam tersembam gitu...berdarah gak ler bibir dia...cepat2 basuhkan muka dia then bagi ais kat mulut dia...tapi lepas tu dia ok jek..ntah..x pasti dia kenapa...
somi saya biasa ler klu dgr anak nangis dia yang cepat2 datang tanya kenapa...ayah misali kan..haruslah ambil berat ttg anak...hiks..
Lagipon kadang2 bile kite berjaga sangat pon dah kalau budak tu nak jatuh nak buat camane kan..budak ngan membesar mesti ade gedebuk sana..gedebuk sini...ye takk??..huhu
janji dia sihat kan...lagi pon anak lelaki..kenalah kuat..x nak lembik2..sikit2 nangis...
kang camane nk jadi abang..hahah..tetiba jekk...
Ok ler...jangan lah malam ni dok nangis lagi ye Qaisz...Risau tau...

3 comments:

cik helena said...

mesti comel mase dia nangis kan??hehe

Anonymous said...

Mithali?..

Mithali la sangat..!!

Semua ayah sayangkan anak dia.. Lebih daripada nyawa sendiri..!!

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

ms helena,
comel????
klu dah menagis cm tu rupenye da x der comel da..
kesian ada lah!!

Laki ku,
kenapa??..salah ke cakap mithali..
mmg ler sumer ayah sayangkan anak..

huh..marah nampak!!...
lalalaaaaaaaaaa