Monday, June 29, 2009

Ziarah Nenek

Ahad pagi dapat call dari kazen si ijan tuh..
dia cakap nenek tak berapa sihat..badan dah bengkak2 n nafas pon cam laju jek..
so aku pon g tau mak aku..suruh mak g tau ngan makcik aku kt seblah umah gak...
ptg dalam kul 4.00pm ktorang gerak ke Kampung Sijangkang...
nenek mmg tak sihat...lain dah muka nenek...nak nangis masa tgk nenek tuh..
nenek bleh degar lagi bile orang tanya dia..
tapi kita tak paham apa yg dia cakap...
nenek bleh gelak2 lagi...hihi..
tiba2 tingat masa aku kecik2 dulu..bila tgh main2 kt laman umah nenek (dulu nenek duduk kt kawasan umah aku) mesti nampak nenek g kedai..
pakai baju kebaya ngan kain batik bertudungkan selendang..
pestu nenek aku bawak satu payung..
nenek ke kedai jalan kaki jek..
nenek memang suka jalan kaki n tak suka susah2 kan anak2 dia...
itu dulu..masa nenek masih kuat...
tapi skang nenek dah takde tenaga...dah pakai pampers..dah tak larat..
esok2 klu kite panjang umur pon kite akan jadi cm tu gak kan...
gigi palsu nenek pon dah ditanggalkan...
nenek yang suka bercakap bahasa tamil..memang akan buat cucu2 dia gelak...
haihhh..banyak lah kenangan ngan nenek kan jijan...
kita doakan supaya nenek sihat ye...
sedih nye..sob sob...

p/s : kepada sepupu2, sedara2 aku, pergilah jenguk nenek sementara dia masih ada..

Nenek Sariah..emak kepada bapak saya..
umurnya dalam lingkungan 90 tahun...

2 comments:

ijan@2 aka ummihakimi said...

oh nenda yang ku sayangi...
sayang nenda..
x dapat jenguk semalam..
InsyaAllah malam nie ye..

SyaNa said...

sedih :(

tok aku kt kedah pn tgh sakit. tak sempat nk gi tgk

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...