Monday, August 16, 2010

Cerita Puasa MInggu semalam :)

Salam 6 Ramadhan semua…kejap je dah puasa yang ke enam kan..Alhamdulillah..
Hari ni nak cerita pasal per ye ?.. Hmm..cerita pasal puasa semalam dan kelmarin iaitu puasa yang ke 4 dan yang ke 5 lah ye..hehee


Entry yang lepas2 tu aku ada cakap kan yang abang aku nak datang umah tuk berbuka puasa sesame kan..tapi tak tau jadi ke tak..hmm.. abang aku jadi balik umah pada sabtu pagi…kul 9 pagi tau…derang bertolak dari Bt Gajah selepas subuh…cepat kan mereka sampai..maka aku pon dok sms kakak ngan abang aku tuk berbuka puasa bersama2..tapi yang dapat datang cuma akak aku yang no 4 jek..akak aku no 2 tak dapat datang sebab abang ipar aku kerja 24 jam..takkan nak tinggalkan berbuka sorang2..kesian lak…abang aku no 1 pon tak dapat datang gak sebab ada hal…takpe..nanti kite berbuka sesame bila korang semua free ekk..byk lagi masa kan..hehehe


Tiga beradik termasuk aku pon dah cukup penuh kat umah aku time berbuka tuh..hehe..makanan sikit punya banyak kooo!!..haa..hadap laa puas2..makanlah sampai kenyang..wekekeke…akak aku buat mee kari..syedappp bangat..aku cuma goreng ayam madu jek,..bak kata abah aku ayam negro..upss..hahaha…tp keras skit lerr..sbb aku tak dan nak merebus ayam tu dulu…


Abang aku lak pergi bazar beli juadah tuk berbuka..fuhh..memang berderet laa juadah time tu…kali ni tak berbuka kat dapur..ktorang berbuka kat ruang tamu…kat dapur mananye nak muat kan…tapi memang best laa dapat berbuka sesame..Cuma hajat aku tuk berbuka bersama kelima adik beradik tak kesampaian..kalau boleh akui nak semua sekali ada…huhuhu..sure lagi gempak kan..tapi tak pe lah lain kali kalau ada rezeki , kite bleh berkumpul ramai2 ye….aisehhh..jangan tanye pasal gambar laa…memang aku tak dan nak capai enpon..hahaha..kebuloqqq tak hengat tau..wekeke..en cerp sempat snap tapi tak banyak ler…bateri speedlight udah habis..hehe


Sekian saje lah tuk cerita pasal puasa ke 4..tuk puasa ke 5 kite tunggu next entry ok!..

p/s : tetiba rasa nak berbuka puasa sesame ngan family mertua lak ujung minggu ni..kepada biras2ku ujung minggu ni nak tak berbuka kat umah mak?? Mai lerrr…reramai..akak ko ni memang suka ramai2 ni…meriah gituu!!..pape nanti akak sms korang ye…

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...