Monday, March 30, 2009

Selamat Bertunang Yusman (Angah) & Shida

Selamat bertunang buat Yusman & Shida (29/03/2009 @ 2.00 pm)..
hehehe..ni bukan Yusman suami saya tau!!...
tapi ni Yusman adik kepada suami saya a.k.a adik ipar saya ler..
Nama derang adik beradik bermula dengan Yusman...
Cam suami saya Yusman Fazzamy..yang betunang ni Yusman Hafsham..
yang no 3 Yusman Aimirul dan yang bongsu Yusmanorsafina..satu2nya anak perempuan dan adik perempuan..Manja budak ni!!...hihihi...
ok2..dah lari topik da ni...

Hari Ahad semalam adik ipar saya bertunang..dapat ngan orang Puchong..
Kami pergi dalam 5 buah kereta..kereta mertua saya, kereta hubby, kereta Angah dan lagi dua tu kereta kawan2 Angah..Ramai jugaklah..penuh umah si Shida ni..huhu..

Ok..Sebelum tu saya kenalkan dulu satu persatu ahli keluarga mertua saya..

Ni Ayah mertua saya..En Yusof...
(Mampus aku kene marah ngan Pak mertua sbb letak gambar tanpa ijin dari dia..Ampun Ayah..hehe)

Yang ni Mak Mertua saya...
(Mak..masuk blog da ni!!..huhu..)

haaa...yang ni saya rasa sumer da kenal kan..huhu
Ni anak sulong mertua saya iaitu hubby sayalah...hihii
Dan anak sulong mereka sudah pon berkahwin bersama pilihan hatinya (jiwang ler plokkk)..

..iaitu sayalah...hiks..(alasan nk enterprem..hiks)
dan mereka telah dikurniakan seorang putera hatinya...

...Azwar Qaiszar..anak saya dan cucu sulong mertua saya...hihi

yang ni anak kedua mereka..
yang betunang tu ler..
Angah... dah ada yang empunya tau...
gadis yang bertuah tu adalah..

Shida..bakal beras..eh!!..biras saya..

Anak ketiga..Merul..
pon dah ada calon sendiri..huhu

ni lah calon si Merul..Qila..
lepas ni ke kelantan plak ye!! hiks

dan yang ni anak bongsu mertua saya..
haippp!!..yang ni skolah lagi tau..
jangan ada yg nak booking plak...
Nina...

ok..habis dah...ala..sorry ler..lari topik lagi...
jangan marah tau!!...

Ok..gerak daru rumah pukul satu berapa ntah tak ingat plak saya...sampai saya dekat pukul 2.00pm..kami menetapi masa!!..huhu.. tapi kan kepala lutut saya menggigil bila sampai rumah Shida.. bukan sebab lapo..tapi sebab naik tangga sampai tingkat lima..dukung Qaisz plak tuh..rumah Shida ni rumah flat lima tingkat..dan rumah dia kat tingkat paling akhir..tingkat lima..adoii...ilang sekilo semalam..

Setelah berbincang itu ini..begitu begini....mak mertua saya pon nak sarungkan cincin merisik ngan bertunang sekali...pihak perempuan tanya nk suruh Shida keluar atau pon nak sarungkan cincin kat dalam bilik..tapi pihak lelaki sumer suruh Shida keluar..wakaka...
suke2... ni baru adil...hiks.. x aci ler masa saya tunang dulu kene keluar dari bilik gak tau...skang ni Shida pon kene jugak ler..huhu...amacam Shida??... segan kan nak keluar dari bilik tu!!...huhu

lepas habis baca doa selamat ktorang pon makan2.. lepas tu seisi bergambar ler pulak... saya dengan tak malunye ajak adik ipar Si Nina masuk bulik Shida sebab nak amik gambar..rugi wooo pergi sana tapi x amik gambar..kate nak masuk blog kan..hiks..

adeh..tetiba jadi malas nak menaip..korang layan gambar ye..

Kepada Angah & Shida,
Kak Fieza ucapkan Selamat Bertunang...
Semoga berkekalan hingga ke jinjang pelamin dan seterusnya ke anak cucu cicit...
Selamat menempuh ke alam pertunangan...
hadapilah ujian dan dugaan dari Allah s.w.t dengan penuh kekuatan dan kesabaran...
















yang ni tuala tau..tapi dah jadi kasut dah..hiks..
memula masa saya kawen tu belah hubby buat cam ni gak...
lepas tu skang ni Angah pon nak yang serupa jugak..
sebab comel je kan..
denga rciter Mirul pon nak sama cam ni jugak..hahaha





Ni hadiah dari seorang kakak ipar kepada adik iparnya...ikhlas tau!!
Kalau tak jaga Shida bebaik siaple ko Ngah!!..chewahhhhh!!!

Hantaran dari pihak perempuan..ni x banyak gambar sebab x sempat nak amik pon..











Saya ngan Qaisz


Saya ngan adik ipar




Shida..

Nina ngan Shida

Saya ngan Shida


Mak mertua ngan Shida


Qaisz ngan Mak Ngah..hihi

Mak mertua ngan anak menantu...

14 comments:

ijan@2 aka ummihakimi said...

wah...
muke nampak kecik...
ye la..
da turun7 kg kan...
cayalah.
tpi x de gambo yg full ler...

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

wah hantaran pinky dan merahh .. i loike ... tahniahhhhh ;-)

SyaNa said...

da kuruss...
pakai kebaya tuu...
syabas...
len kali amek gambor full takyah dokong2 anak ok..
nk tgk hasil nye..

cute la kasut towel tu..
nk boleh:p

~Eila @ Along~ said...

fiza,
selamat bertunang utk kedua-duanya ok..
semoga kekal ke jinjang pelamin...

Wawa_Nadwa said...

"selamat bertunang"

bile la turn wawa ek.
mula la gatai ni dtg.
kekekekke!
=P

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

ijan,
ye ke kecik??
gamabr full elek ler...
tak de sape sudi nak tlg amikkan..
huhu

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

diana,
saya tolong jawab ler erk..
thanks..
diana suke erk pink+merah..
cantek kan..hiks

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

syana,
hahahha....
aku amik kesempatan pakai kebaya..
segan ok..sbb aku sorang je yg berkebaya...

nanti ler aku amik gmbe gull..
huhu

ko nak erk kasut tu..amik ler..

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

eila,
terima kasih...
sorang je yg tunang..
sorang lagi tu tak tau bile..
lama lagi kot..

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

wawa,
terima kasih...

ala...ada jodoh kang tak kemana ye tak?? InsyaAllah...hihi

Dikaulah...Cahaya Kehidupan said...

cantek tunang adik ipau ko yer..kening dia tak leh tahan.. tebal tu...

kasut pink tu cute ler...

helena's said...

eh eh baju ijau tu cam same je ngan saye..hehe

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

kak mala,
kan.,kening dia lebat..
kite suke..hihi

cute ke?? amik lah...

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

ms hel..
heheh...same erk..
nanti kite jumpa pakai baju tu ek..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...