Thursday, April 16, 2009

Qaisz dah 1 tahun 8 bulan

Dah lama x citer pasal Qaisz kan??..
meh saya citer pasal perkembangan Qaisz...

Cakap:-
Dah banyak benda dia bleh cakap skang..kalah orang tua...
tanya itu ini...pestu asik ikut orang cakap jek..
ada satu hari tu tengah saya bancuh air teh tuk hubby tetiba dia cakap cm ni:-
"Ibu buat air ayah.. nak mintak sikitttt"..hahaha
terkejut denga time dia cakap nak mintak sikit tuh...
Pestu suke menyanyi...tapi ntah pape leh yg dia nyanyi..skang ni dia pandai nyanyi lagu "air pasang dalam..tp pendek je le.."buai laju2", "pak pung pak mustapeee (korang pernah dengar kan lagu ni??).. ni abah saya yang ajar dia nyanyi...tapi bile Qaisz nyanyi mmg dia ikut slang yg sama...cam Mustapa tu dia sebut Mustapeee..Kelapa dia sebut Kelapeee..hiks...
Pestu lagu Oooo...kamu ketahuan..pacaran lagi...hahaa..

Bab mengira pon dah tau smpi 10...
Kira dalam bahasa jawa pon dia tau gak..dari "siji" sampe sepuloh.. (ni saya yg ajar)
Lagi apa erk..ermmmm...Kalau dia pegang enpon tu..
nanti dia buat cam nak amik gambar ler..pestu dia cakap cam ni "Dik...cenyummmm"..sebab ni ayat saya bile nk amik gmbr dia..dia pon tiru gak...hiks..

Qaisz ada kucing kesayangan..namanye Lala..tiap2 pagi Si Lala ni akan tggu kt depan pintu umah..sebab Qaisz nanti akan mintak ikan kat nenek nak bagi Si Lala..habis ikan satu pirimg..tapi balance semalam ler...

Part paling best..dia sentiasa dera saya...slalu ajak saya senam..hahaha..."ibu, cenam jom..."..gitu ler... penat den...

Kalau p umah mertua saya, dia suke main nga Maksu N Pak Ngahnye.. ade je kang gelagat Qaisz yang buat pakcik ngan makciknye ketawa... Mak mertua saya lagi le..asik ketawa je tengok gelagat cucunye..huhu..
Atoknye plak, kalau nampak Qaisz kat umah bila dia baru balik keje, kompom dia keluar bali g kedai..belikan air Solitite ngan Aiskrim ngan roti..hiks... Kekadang bila derang rindu Qaisz, derang datang umah saya...bawak jajan..nk tgk Qaisz..hihi..Ari tu masa Qaisz demam pon atok ngan neneknye datang jenguk...

Alhamdullillah..semenjak baik dari demam ni, Qaisz da leh tidur nyenyak...dah x yah tidur luar lagi..sebab nye saya anak beranak dah tidur stail Jepung...huhu..so bile dia terjaga tengok saya ada kt sebelah dia..dia tido balik...hiks..

Kartun kegemaran Qaisz adalah cite Nemo..ala..nemo ikan tuh..tiap2 hari suruh pasang cd tuh..baik bangun tdo je terus suruh pasang..kang nk tdo pon sama gak..tukar kartun lain dia x nak..Nak Nemoooo katanye..

hehee...bebaru ni dia suke minum milo suam...air suam...yang suam2 tu dia suka..

Qaiszz...qaiszzz....gelihati kadang nengok gelagat budak2 ni..

8 comments:

SyaNa said...

bagus..ajak ibu cenam tau..
hahahaa
bile tahun aku nk cerita kesah anak aku??
sob..sob..

joegrimjow said...

best gak dera2 ibu ni

helena's said...

comelnye..rase macam nak anak jugakkan,,kan kaksyana,,,kekekeke

farr@ said...

seronok dgr cite akk ni la...
Qais dh blajar byk benda2 baru neh...

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

syana,
alahai...jgn ler kamu kate gitu..
sedey aku dengor..
aku citer ni bukan nk bg sesape terasa ke..hiks..
InsyaAllah pasni ada rezeki ko..
Aku sentiasa mendoakannye..

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

joe,
hiks..mmg best kene dera...

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

cik hel,
nak anak ek..cepat2 ler masuk meminang si ijam tuh..kan kak syana kan??..hahaha

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

fara,
a'ah..da banyak benda dia belajar..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...