Wednesday, June 3, 2009

Hari ini pada 4 tahun yang lepas...

Salam semua...sebelum tu, tajuk entry tu korang paham tak..ari ni saya blur...hihi

Ok...hari ini 3/6/2009 kalau 4 tahun yang lepas 3/6/2005 adalah hari Jumaat...
Kalau time2 cam ni saya tgh sibuk..jantung dupdap2..jari jemariku penuh ngan ukiran inai di tangan dan kaki...saya kehulur dan kehilir nak tengok ada yang x setel lagi atau belum..
Hias bunga telur di pahar,susun cantek2 kat pelaminku yang tak seberapa itu...
Orang kampung pula sibuk bergotong royong memasak lauk pauk untuk hidangan malam tuh...

Saya pulak tak bleh nak tolong sangat...asal keluar je dari rumah, makcik saya a.k.a mak ijan dah marah...

"Ko ni kenapa keluar rumah..nak apa??...duduk diam2 kat dalam.." kene sound dah...

Sedar tak sedar dah pukul 6 petang...Mak andam call saya..dia cakap nk datang lepas Maghrib...
nak solekkan muka saya yg berlobang2 ni...nak kasi cun dimalam pernikahan saya dengan pilihan hati saya sendiri....

Saya ditemani sepupu sepapat dan kawan2 saya...Bila dah siap disolek, mak andam suruh tgk cermin..

"Ya Allah..cun jugak muka aku bile kene mekap ni...rasa cm artis plak.." cakap dalam hati ler masa ni..hihi..

Tetiba dengar makcik2 kt luar bilik tu suruh saya keluar dari bilik..derang nk tgk saya..saya pon keluar ler bilik tu...sekali mak andam bersuara..

"Hei fiza...ko buat apa kt luar tu??..masuk dalam bilik..blum nikah lagi kan..klu derang nk tgk ko, suruh derang masuk bilik.." marah tul mak andam ni...takut hilang seri kot...

Pukul 8.00 malam orang masjid da datang tuk kenduri doa selamat dan tahlil..tapi, belah lelaki tak sampai lagi...derang sampai semasa orang masjid tengah baca doa...

Saya yang kat bilik plak makin berdegup laju je jantung ni...seram sejuk..rasa sakit perut pon ada..berpeluh jgn citer ler..penat mak andam lap kan...hihi..

Majlis Pernikahan saya dan En Cerpelai pon berlangsung...saya ni tggu orang kt luar panggil suruh keluar bilik..sebab saya nk tgk sendiri...tapi x der sape panggil keluar...tok kadi pon tak panggil..tahu2 jer sepupu saya cakap dah selesai dah...sempat saya tye benda ni.

"Berapa kali lafaz wei??"
"Sekali jerk"..jawab sepupu saya...

Dalam hati masa tu sedih sbb tak dapat dengar suami baca taklik...x dapat tgk tok kadi nikahkan suami saya...tapi nk buat camane..dah lepas..tengok kt video je le...

Mak mertua saya dan En Cerpelai pon masuk bilik tuk seisi batal air sembahyang pulak..saya nangis masa tu..tak tau sebab apa..hihi..dah setel semua, seisi amik gambar pulak...penat dah masa tu..da le blom makan..elok je belah lelaki balik, saya ngan kawan saya p mencekik kat khemah...lapooo u!!

Tapi ni semua terjadi pada 4 tahun yang lepas....

"Selamat Menyambut Ulangtahun Pernikahan Hafizaillyana Hj Heksan & Yusman Fazzamy Yusof Yang ke-4..."
Semoga mahligai yang dibina selama ini berkekalan hingga ke hujung nyawa dan semoga dimurahkan rezeki kami sekeluarga"

15 comments:

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

heppi aniv. fieza ... ramai betul member2 online sambut aniv yg ke-4 hari nie ... kita doakan fieza bahagia & murah rezekiiiiiiiiii

mama tisya said...

happy 4th anniversary..smoga berbahagia hingga akhir hayat

M@L@ said...

kejap jer dah 4thn yer.. epy anibesary...
moga ko sekeluarga sentiasa bahagia & dimurahkan rezeki.. oi biler ko nak tbh lg 1???

SyaNa said...

hepi anibesari my lalinggg
wey nape dorg tak panggil ko kuar dgr org angkat nikah??
rugi woo..kalo ko dgr sure ko nangis leleh2 hingus
hahaaa

ijan@2 aka ummihakimi said...

wah.. epi anibeseri weih.... da 4 tahun ko mengharungi onak ranja berbuluu.. badai badak sumatera....

Al hamdulillah.. aku doakan semoga ikatan korang makin erat.. murah rezeki.. dan korang sentiasa sihat dan ceria... yeh!!!!

ijan@2 aka ummihakimi said...

lupa lak...
ade nampak nama mak aku disebut2...

ekekekekekekke...

ko memang sibok nak mengintai time tue..... nak aje aku mangga pintu bilik ko....

helena's said...

Selamat ulangtahun perkahwinan kakfieaza..hehe

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

Diana,
time kasih ye doakan fieza..hehee

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

erryn,
time kasih banyak2..

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

kak mala,
tq..hehee..tambah lg satu??..
nanti2 ler...
tggu ijan...

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

syanamylaling,
ntah ler...aku pelik nape derang tak panggil.padahal aku da gedik2 nk kuar tu..hiks
tq yang...

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

ijan,
tu ler da 4 tahun..kejap je rasan..
dan memacam dugaan yg telah aku hadapi..hiks..

klu ko mangga bilik aku habis le..

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

cik hel,
time kasih ye cikhelkusayang..

eza said...

selamat ulang tahun ke-4 fieza.moga usia perkahwinan ko kekal hingga ke akhir hayat...

ai said...

HEPI ENIBERSARI KE 4!!!!!

Aku doakan semoga kowang akan kekal bahagia hingga ke akhir hayat..AMIN!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...