Thursday, August 20, 2009

Lap Top Oh! Komputer

Minggu ni En Cerpelai di kejar dateline...hihi...maka terpaksalah kami mintak sedekat dari umah ke rumah..eh..apa daa..
ktorang pergi umah kakak aku ler...memula pinjam laptop kak ita aku..masa tu hari isnin kot..tetiba hari selasa abg ipau nk guna lak laptop tu.Kene pulangkan balik la kt umah dia ptg selasa tu.En Cerpelai nak kene hantar artikel hari rabu.Sudah!! mana lak nak cari kan..Nak pergi CC bukan tak bleh..tapi tak dapat idea la sebab kat CC kan bising ya amat..

Aku pon dok ym la ngan anak buah aku tuh..sebab tingat kt umah dia ada komputer lama..pestu dah tak dipakai lagi..nak taknak lepas balik keje hari selasa terus ke Banting..nak tengok komputer tu..bleh hidup..tapi keyboard lak rosak masa tu..CPU plak kakak aku baru betulkan..cuma tak de port untuk USB je..oklaa tu kan..bleh hantar kedai..tuk masukkan USB port tu..

Tapi nak tggu hantar kedai tu kat mana lak hubby nak menaip..nak tak nak pinjam lap top anak buah ler jawabnye...Selasa depan kene pulangkan balik..adeh..susahnye lah takde alat canggih tu..hehe..ala..cuma nak guna Word je..

Aku pon dok call lah kedai komputer tye CPU 2nd hand..mahal gak la dalam RM400..pestu aku g tau la cina kedai komputer tu yang cpu lama ni bleh tukar beli ke? cina tu cakap tak bleh..aku citer la kt cina tu sebab CPU tu cuma tak de Port tuk USB kan..mana lak nak cucuk Pendrive nanti..hiks..alih2 cina kedai tu cakap "Amoi, u bawak itu USB datang kedai laa..nanti kira masukkkan barang untuk USB port tu.."hahaa..Aku kan terlebih bijak bab2 komputer ni..manalah reti sangat..boleh rupenye wat cam tu..takyah susah2 nak carik RM400 tuk beli CPU 2nd..tapi sampai skang hubby tak bawak2 CPU tu lagi kt kedai..pestu cuma nak kene tambah keyboard ngan mouse je...

Aku kan kalau boleh semua nak kene setel dalam satu hari...dok menyemak je komputer tu kat rumah selagi tak direpair...hubby kata takde duit nk repair..rasa2nye kite bleh hantar komputer ngan CPu tu dulu kat kedai kan...derang dah check baru lah kita tau harganye..selagi tak bayar, selagi tu lah derang akan simpan barang kita kat kedai dia kan??..ada duit baru la amik..hihihi...

1 comment:

miji said...

ala guna jelah komputer angah kat umah, ape daa... tapi bayar cas kat cc lah... hahaha