Monday, August 17, 2009

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak

Sabtu ni kita da start berpuasa kan??
Jadi saya sekeluarga nak mengucapkan selamat berpuasa kepada rakan2 blogger yang saya sayangi..heheheCam tulis surat plak aku ni..hiks...

Persiapan puasa kami biasa2 saje..kalau bleh bulan puasa ni tak nak lah beli juadah banyak2..
membazir plak kang..tapi tu laa..dalam keadaan lapar bila pergi ke bazar, nampak tu sedap..nampak ni sedap..tangan pon main amik jek...last2 bila berbuka makannye sikit jek..
yang lain jadi perhiasan...hihihi...

Tapi klu bulan puasa mesti tak tinggal air tebu ngan cincau...pestu mesti nak ada kuih muih..haihh..camane nk berjimat klu cam ni...takpe..kite cuba untuk berjimat ye kali ni...

Sesapa yang selalu bulan puasa banyak tuang tanpa sebab, klu bleh tahun ni cukup2kan lah sebulan ye...rugi tauuu klu tak dapat puasa sebulan...setahun sekali je bulan Ramadhan ni datang betul tak??..mana tau esok lusa kite tak sempat nak burpuasa lagi ke..ye tak??

Tapi kan skang ni saya dah rasa cam bulan puasa plak..sebabnye perut ni rasa lain..rasa cam perut orang berpuasa..lapo mmg lapo..tapi nak makan tak de hati plak..ala2 cam tgh berpuasa tuh...takpe2..kang bila da start berpuasa tak lah terasa sangat kan??
Saya ni bile time berbuka kene makan n minum sikit je dulu..klu sekali ngappp mmg tak laa kan.. kene cepat2 g toilet sbb nak muntah..biasala..gastrik kan.hehe..perut kosong satu hari tetiba kene isi makanan banyak2..mmg tak diterima oleh perutku ini...time ni lah dapat berdiet..kahkahkah...nak kene beli stok fresh milk ni...sbb time sahur mmg tak leh telan nasi.. kene minum susu je buat alas perut..kalau telan gak nasi, alamatnye kul 10.00pagi dah lapo balik..hehe..pelik kan saya ni..bbak kata suami saya "Aku ni kawen ngan pompuan pelik"..hehehe



lah...asik membebel je aku ni...hehehe





3 comments:

SyaNa said...

huhu aku mmg WAJIB bangun sahur kul 4.30pagi
kalo tak mmg kul 12 tu aku da gegel2

A.I said...

Slamat berpose utk kau jugak..Bersahur tu mmg WAJIB le utk pewot aku. tp cukup malas giler aku nk bangu. Cam berchenta!! huhuhu

Dj Epoi said...

Salam......


Selamat berpuas juga buat keluarga disana.....

Jaga2 arrrrrrrr.......takut si Cerpelai TER lupaaaaaa nawaitu sau maqadin!!! heheheheh....