Friday, August 28, 2009

Sedondon itu adalah sangat best

haha...tajuk tak bleh blah wei...
nak tanya korang ni..da nak raya ni mesti ada yg dah buat persiapan skit2 kan..
lagi2 baju...so, korang suka tak klu korang sedondon satu family?
saya sukaaaa..nampak comel jek..hehe..kang bila amik gambar jadi cunnn

Sebab ada orang tak suka..ikut peredaran zaman katanya
contoh ayat derang cam ni "Aku tahun ni tak de nak pakai sama kaler...tu pesen lama punya..skang tema aku campur2.." hehe

tapi acik fedulik hape...acik punyo sukolah kannn..tapi rasa2nye ramai yang suka sedondon ye takk..kehkeh...sebabnye dolu2 asik tengok family orang lain bersedondonan je bile beraya kt umah orang...masa tuh lom ada anak lagi..so, asik menjeles jek..dalam hati cakap nanti da ada anak time raya nk pki sedondonlah cam derang..hehe..tahun2 lepas ada sedondon tapi takat raya pertama jek..lg pon masa tu Qaisz kecik lagi..skang da besau da..

Nak jadikan cerita baju raya acik tahun ni je udah 6 pasangrolleyes ..hahaha..membazir?? tak lah..
bagi aku tak membazir sebab baju tu untuk di pakai dalam masa setahun..kira setahun sekali la buat baju..baju tu lah nk guna tuk raya, baju tu lah tuk kenduri kawen pestu pki g keje lagi...gitulah citernye...kang nak raya akan datang barulah saya tempah baju lagi...

Tahun ni yang sedondon adalah warna pepel, coklat dan oren kaler..raya pertama tak tau nk cakap warna apa..warna batik kot...hehe...

Persiapan raya cam kuih saya dah tempah sikit2..baju anak2 pon (eh, anak2 plaks..hehe) dah beli gak..tinggal baju en cerpelai je lom carik lagi...
Duit raya pon lom tukar lagi...haihhh...

8 comments:

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

kita x der kaler tema thn nie .. bj raya pun tak tempah thn nie . sebabnya kita berbaju maternity jer spjg raya .. sian kan .. tgl carik bj melayu husband & adam je .. bj raya jalan2 dah beli kt bandng hr tue ;-)

M@L@ said...

aku pon suker pkai sedondon...
nanti tayang kat kiter org gambo raya dgn baju sedondon ko tu yer...

SyaNa said...

ye saye pn suke sedondon ngan suami saye
kekeee
cuma kkdg suami sye tak suke sedondon ngan saye..

ijan@2 aka ummihakimi said...

hahahahha.. kitorang tahun kaler ala sedondon kot gitew lew... tpi bukan dr material yg same.. blasah le labu.. En ijan pn keje pagi.. so raya pertama sempat g kubur ngan balik kg aku yg jauh tu je la.. kul 11 dia da kna g keje blik...

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

syana,
yang..hehe...paksa je dia pki gitu..
hehehe

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

ijan,
tulaa..kampung aku pon jauh gak..
ala..aku pon bukan dari material yg sama...kehkeh

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

tahun ni.. utk semua dah beli kala coklat..tp untuk KRin belom jumpa yang berkenan di hati lar...

helena's said...

family saya tiap2 tahun sedondon...best!taun ni oren!haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...